اجتماعیشهری، جامعه

جمع آوری ۲۷۸ متکدی، کودک کار و معتاد متجاهر در طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در ۳ ماه اول سال۱۴۰۳

اقتصاد جامعه :در اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱، با هدف پیشبرد این طرح ۲۷۸ متکدی، کودک کار و معتاد متجاهر جمع آوری شد

به گزارش اقتصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ در نشست قرارگاه مراقبت اجتماعی محلات منطقه که با حضور “محمدرضا پوریافر” شهردار منطقه ۲۱، “سید محمد نقیب” سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، “احمد بهشتی” سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی منطقه ۲۱، شهرداران نواحی و مدیران اجرایی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه، نمایندگان سازمان فراجا و نیروی اجرائیات منطقه برگزار شد؛ به عملکرد منطقه در اجرای طرح فوریتی جمع آوری متکدیان، معتادین متجاهر و کتفی ها و کولی ها در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۳ پرداختند.

“محمدرضا پوریافر” شهردار منطقه ۲۱ در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به مهمانان بیان کرد: با پیگیری های جهادی همکاران در سطح شهر تهران و منطقه و با رفع کمبود زیرساختها و ظرفیت سازی در منطقه توانستیم تا حدود بسیار بالای اقدام به جمع آوری معتادین، متکدیان، کودکان کار کنیم، تا بتوانیم این افراد را احیاء کنیم و به جامعه و خانواده برگردانیم.

وی در ادامه گفت: منطقه ۲۱ پاک ترین منطقه در خصوص متکدیان، معتادین و… است که این امر نشان از سعی و تلاش همکاران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، معاونت خدمات شهری و محیط زیست و شهرداران نواحی و اجرائیات در منطقه ۲۱ است.

پوریافر در بحث کتفی ها و کولی ها اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلات امروزه در مدیریت شهری، وجود افراد کتفی کولی ها و زباله گردها در شهر بوده که در طی شب ها و گاهی حتی در طول روز مشغول جمع آوری و پاره کردن کیسه های زباله و جمع آوری آنها هستند؛ این افراد گاهی به صورت گونی بر دوش و گاهی به همراه چرخ دستی ها در جستجوی زباله هستند.

وی افزود: در راستای ساماندهی مدیریت پسماند و برنامه‌های شهرداری در این خصوص این منطقه در سه ماه اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۸ مورد کتفی و کولی و چرخی غیرمجاز را جمع آوری کردند.

“سید محمد نقیب” سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در این نشست با تک تک مدیران حاضر در جلسه پیرامون مشکلات این طرح صحبت کرد و پیشنهاداتی در راستای پیشبرد طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی پایتخت، ارائه کردند.

“احمد بهشتی” سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در پایان این جلسه، گزارش پاور پوینت از عملکرد ۳ ماهه ۱۴۰۳ در خصوص جمع آوری و ساماندهی متدکیان و معتادین متجاهر و… ارائه کرد و گفت: در ۳ ناحیه منطقه ۲۱ در سه ماه اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۵۶ متکدی، ۴۵ کودک کار، ۶۹ معتاد متجاهر، ۱۰۸ کولی و چرخی و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن پسماند جمع آوری شده است.

وی همچنین بیان کرد: علاوه بر اقدامات فوق، تعداد ۱۰ مورد توقیف خودرو انتقال غیرمجاز پسماند با حضور ۳ اکیپ در دو نوبت صبح و شب از همکاران منطقه ۲۱ در این ۳ ماه سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست احکام اعضای قرارگاه مراقبت اجتماعی منطقه ۲۱ اعطاء شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/hySYH

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا