اجتماعیشهری، جامعه

آبشویی شبانه درختان سطح منطقه جهت کنترل آفات گیاهی

جامعه اقتصادی ؛سیفی گفت: با توجه به افزایش گرما و به تبع آن شیوع آفات گیاهی، پایش کنترل عوامل خسارت‌زا با آبشویی ۶ هزار و ۹۶۵ اصله درخت سطح منطقه آغاز شده است

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی سرپرست شهرداری منطقه با اشاره به آب‌شویی درختان سطح منطقه، گفت: با توجه به افزایش گرما و به تبع آن شیوع آفات گیاهی، پایش کنترل عوامل خسارت زا با آب‌شویی ۶ هزار و ۹۶۵ اصله درخت سطح منطقه آغاز شده است.

سیفی همچنین افزود: این اقدام در راستای حفظ و نگهداری فصای سبز و کنترل عوامل خسارت زا به طور مستمر و شبانه با ادوات مکانیزه مناسب انجام می‌شود که با تشدید گرما، دفعات این اقدام بیشتر می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه با بیان اینکه کارشناس‌های مرکز تحقیقات و آموزش و مشاوره فضای سبز بر انجام صحیح این عملیات، نظارت‌های لازم را دارند، اظهار داشت: این عملیات علاوه بر آبشویی درختان غیرمثمر مثل زبان گنجشک، نارون، زیتون بر روی درختچه‌های زینتی از جمله خرزهره، ختمی و انار نیز انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: این عملیات به منظور جلوگیری از آفات کنه، پسیل زیتون، انواع شته و شپشک‌ها و سفید بالک به همراه صابون حشره کش گیاهی پالیزین که سازگار با محیط زیست است، انجام می‌شود.

لازم به ذکر است مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ آماده پاسخگویی حضوری به شهروندان در خصوص دفع آفات گیاهان آپارتمانی ، باغی و زراعی است؛ شهروندان محترم می‌توانند به بوستان سلامت واقع در خیابان مسجد، کوچه قره داغی مراجعه کنند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/DgrEH

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا