اجتماعیشهری، جامعه

آزمایش رایگان تشخیصی HIV در منطقه ۱۳

اقتصادجامعه؛به مناسبت فرارسیدن دهم آذر ماه ، روز جهانی ایدز، با راه اندازی کمپینی ، آزمایش رایگان ایدز در منطقه ۱۳ انجام می شود.
به گزارش اقتصاد جامعه ،مجتبی توسلی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه با اشاره به برنامه های سلامت محور منطقه برای گرامیداشت روز جهانی ایدز و پیشگیری از انتقال این بیماری گفت : حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با همکاری انجمن احیا ، کمپین” #من_تست_اچ آی وی_می دهم ” راه اندازی کرد.
به گفته او در قالب این کمپین ، با استقرار یک دستگاه اتوبوس در خیابان پیروزی ابتدای خیابان ۲۱ متری دهقان ، از شهروندان داوطلب آزمایش ایدز گرفته می شود که زمان مورد نیاز برای اعلام نتیجه آن تنها ۲۰ دقیقه است.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳ ، برگزاری وبینار های تخصصی با موضوع ایدز و راه های پیشگیری از آن به منظور افزایش آگاهی ، آشنایی بیشتر و ایجاد مباحثه با حضور مدیر روانشناسی انجمن احیای ارزش ها و مجری و کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی به صورت زنده در اینستاگرام از سوی اداره سلامت از دیگر برنامه های این حوزه اعلام کرد.
توسلی ، محافظت از خود در برابر ایدز ، اولین و بهترین راه برای جلوگیری از گسترش HIV برشمرد و از شهروندان ساکن منطقه خواست در صورت نگرانی از آلوده بودن خود به ایدز و مشاهده علائم آن ، تست تشخیصی این بیماری را انجام دهند .
گفتنی است ، اول دسامبر برابر با ۱۰ آذر ماه روز جهانی ایدز است . ایدز، نوعی بیماری است که توسط ویروس HIV ایجاد می شود . از زمان کشف ویروس ایدز (۱۹۸۱) تا کنون این بیماری باعث مرگ ده ها میلیون نفر شده است ./روابط عمومی

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/JjaQm

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا