اجتماعیشهری، جامعه

آغاز تبلیغات دانش آموزان کاندیدای انتخابات شهردار مدرسه در منطقه۲۱

اقتصاد جامعه؛ “انتخابات شهردار مدرسه” در تاریخ ۲۰آبان ماه۹۸ در مدارس منتخب دوره متوسطه اول منطقه۲۱ همگام با تمامی مدارس کلانشهر تهران برگزار می شود که دانش آموزان از یازدهم لغایت هجدهم آبان فرصت تبلیغات دارند.
به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسین معینی کربکندی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با بیان خبر فوق گفت: رویکرد “بیست و یکمین دوره طرح شهردار مدرسه”؛ تقویت حس مسئولیت اجتماعی در بین دانش آموزان با اجرای فعالیت در یکی از سر فصل های “ترافیک و آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، ایمنی و مدیریت بحران و زیست مسئولانه شهری” است.
وی در ادامه افزود: شهردار مدرسه با آراء سایر دانش آموزان انتخاب شده که در این بین، هشت معاون جهت پذیرش مسئولیت در حوزه های خدمات مدرسه و محیط زیست، مشارکت های محلی، خدمات عمرانی و ترافیکی، خدمات اجتماعی و رفاهی، برنامه ریزی و پشتیبانی، ایمنی و سلامت، فرهنگی و ورزشی و همیاری تحصیلی انتخاب خواهند شد.
معینی کربکندی در همین خصوص یادآور شد: در دوره بیست و یکم، شهرداران منتخب و معاونین آنها با مشارکت دانش آموزان مدارس به منظور تمرین کار گروهی و تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان، حسب مقتضیات محلی و منطقه ای می توانند به صورت تاثیرگذار در فعالیت ها و طرح های مختلف و خلاقانه مشارکت فعال داشته باشند.
بنا بر این گزارش؛ فعالیت ها و طرح های مختلف و خلاقانه ای که شهرداران مدارس به آن می پردازند شامل “دیوار سبز یا احداث باغچه در مدرسه”، “گلدان من” هر دانش آموز یک گلدان و برگزاری نمایشگاه “گلدان من”، “دوخت کیسه های پارچه ای و توزیع در بین اهالی محل یا مراکز خرید سطح محله”، “برگزاری همایش کاهش و تفکیک پسماند از مبدا در پارک محله برای اهالی محل”، “یک روز بی دود با دوچرخه از منزل تا مدرسه”، “نقاشی دیواری در محله با موضوع حقوق و تکالیف شهروندی”، “اجرای طرح روز بدون پسماند” و “برگزاری اردوی آموزشی پاکسازی طبیعت” است.
لازم به ذکر است؛ دوره بیست و یکم انتخابات شهردار مدرسه با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه۹ تهران بزرگ و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۱، همزمان با ۲۰آبان ماه در مدارس منتخب دوره متوسطه اول این منطقه همگام با تمامی مدارس شهر تهران برگزار خواهد شد.
 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/HdhZP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا