شهری، جامعه

آغاز کاشت پیاز لاله در فضاهای سبز منطقه ۲۰

اقتصاد جامعه؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ از اجرای عملیات کاشت پیاز لاله در میادین اصلی منطقه ۲۰ خبر داد.

به گزارش اقتصاد جامعه،محمدرضا بیانی با بیان این مطلب گفت : با توجه به اینکه فصل زمستان مناسب ترین زمان برای کاشت پیاز لاله است، ۱۵۰۰ پیاز لاله در موقعیت های میدان فرمانداری ، میدان هادی ساعی و ورودی ساختمان اصلی منطقه کاشته شد.

بیانی با اشاره به اهمیت بهره گیری از انواع گل‌های فصلی در زیبایی بصری شهر و افزایش آرامش روانی شهروندان، افزود: پیازهای کاشته شده اوایل بهار سال آینده به مرحله گلدهی می رسند و در آستانه عید نوروز با نشاهای گل های بنفشه مزین می شوند

بیانی اظهار داشت: کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه با تکیه بر دانش تخصصی و به منظور مدیریت هزینه، هر سال پیازهای لاله را در اواخر بهار جمع آوری می کنند و پس از نگهداری و گرفتن پیازچه های جدید برای کاشت در زمستان سال بعد مورد استفاده قرار می دهند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به فعالیت های این مرکز یادآور شد: با توجه به زمان کاشت پیازهای لاله دوره های متنوع آموزشی و همچنین نحوه کاشت و مراقبت از گل های پیازی (گل لاله) از طریق فضای مجازی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ برگزار می شود.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/4kBRv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا