اجتماعیشهری، جامعه

آمادگی کامل منطقه۹ در خدمت رسانی به زائران مرقد مطهر امام(ره)

جامعه اقتصادی :به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، شهرداری منطقه۹ با اقدامات خدمات شهری و فرهنگی قبل، حین و پس از مراسم چهاردهم خرداد، نسبت به خدمت رسانی به زائران مرقد مطهر امام(ره) اقدام می‌کند.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) و به منظور خدمت رسانی شایسته به زائران مرقد مطهر، شهرداری منطقه۹ در پهنه غربی حرم مطهر امام(ره) نسبت به خدمت رسانی به زائرین اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات خدمات شهری منطقه۹ افزود:  عملیات شستشوی جداول، تابلوهای ترافیکی،گاردریل‌ها، معابر سواره رو، همچنین عملیات چمن زنی و علف تراشی و خاکبرداری توسط تجهیزات تخصصی نگهداشت شهر پیش از شروع مراسم ارتحال ملکوتی امام (ره) انجام شد.

وی افزود:  در همین راستا و در زمان اجرای مراسم در روز ۱۴ خرداد تیم اجرایی ۲۱۰ نفره منطقه ۹ متشکل از مدیران اجرایی و عوامل کارگری با ۳۰ دستگاه ماشین آلات  تخصصی خدمات شهری از جمله تانکر،خاور،مینی پک بالابر، واترجت، جدول شوی، خودروهای حمل پسماند خشک، جرثقیل و جاروب بزرگراهی در پهنه غربی حرم مطهر امام(ره) خدمت رسانی به زائران را انجام می‌دهند.

شهردار منطقه۹ با اشاره به اقدامات فرهنگی در حین برگزاری مراسم سالگرد امام دلها عنوان کرد: در همین راستا و با همکاری گروه‌های جهادی در منطقه۹ نسبت به برپایی موکب پذیرایی در پهنه غربی حرم مطهر امام خمینی (ره) اقدام می‌شود.

مرتضوی بیان کرد: این برنامه با شعار امام وعده‌های صادق، همسو با سیاست  پرداختن به موضوع رساله فلسطین مظلوم از منظر امام(ره) به عنوان محور اصلی محتوایی و برپایی موکب پذیرایی با شعار امام مردم به جهت تبیین موضوع مردم سالاری دینی از منظر امام(ره)، نسبت به  خدمت رسانی به شهروندان اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به برپایی موکب پذیرایی منطقه۹ در این رویداد معنوی توضیح داد:  پذیرایی در ۳ بخش چایخانه‌های هیات محبان الرضا(ع) با اقلامی همچون؛ چای، خرما، آبمیوه طبیعی کیک، هندوانه، طالبی و غرفه ی پذیرایی وعده غذایی با پذیرایی آش، عدسی، نان و پنیر  از شرکت کنندگان در این مراسم معنوی پذیرایی خواهد کرد.

شهردار منطقه۹ همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی مراسم سی و پنجمین ارتحال ملکوتی امام(ره) که توسط حوزه مقاومت بسیج منطقه انجام می شود، گفت: در همین راستا پردیس فرهنگی شماره۳ سازمان بسیج شهرداری تهران با مشارکت مناطق۳,۹ و۲ با غرفه هایی شامل؛ غرفه پذیرایی(آب معدنی هندوانه، آش، کیک، آبمیوه و شیرینی)، غرفه‌های مادر و کودک، مهدکودک، سلامت و راهنمای زائر خدمت رسانی به شهروندان را عهده دار می‌باشند.

این مدیر ارشد شهری در منطقه۹ با اشاره به اقدامات پس از اجرای مراسم ۱۴ خرداد یادآور شد: بلافاصله و پس از اتمام مراسم ، تیم اجرایی منطقه۹ متشکل از نیروهای بازیافت و خدمات شهری نسبت به پاکسازی پهنه تحویلی در اسرع وقت اقدام می‌کنند.

لازم به ذکر است تیم اجرایی منطقه ۹ از اول تا ۱۴ خرداد ماه با استقرار در پهنه غربی مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آماده سازی پهنه  مربوطه ، خدمت به زوار را جهت برگزاری باشکوه مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) عهده دار بودند.

 

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/NLCKO

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا