اجتماعیشهری، جامعه

آموزش سامانه سیب سلامت به  مسئولین خانه های سلامت و نیروهای بسیج

اقتصاد جامعه؛ طرح غربالگری ویروس کرونا در منطقه ۵ با آموزش سامانه سیب سلامت به مسئولین خانه های سلامت و نیروهای بسیج آغاز شد .

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، سید حسین دلبری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۵ گفت : با توجه به اجرای طرح غربالگری در شهر تهران ، با مشارکت  وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری ،  آموزش مسئولین خانه های سلامت و نیروهای بسیج توسط خانه بهداشت شمالغرب تهران و طی روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه ۹۹ انجام شد.
این کلاس آموزشی با هدف آشنایی مسئولین خانه های سلامت و بسیجیان جهت شناسایی  افراد بیمار و پیگیری وضعیت تمام کسانی است که در سامانه سیب سلامت وزارت بهداشت ثبت نام و نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری اقدام کرده اند .

وی گفت : با هماهنگی های صورت گرفته تجهیزات لازم برای برای دسترسی  کارشناسان و نیروهای داوطلب  جهت برقراری تماس تلفنی ، خط اینترنت جهت ورود به سامانه الکترونیک سلامت وزرات بهداشت و درمان ( سیب ) فراهم شده است .

معاون شهردار منطقه ۵ در تشریح این طرح افزود : افراد آموزش دیده در این طرح با استقرار در سرای محلات ، نواحی و ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۵ غربالگری شهروندان را به صورت تلفنی انجام می دهند .

وی گفت : وضعیت تمامی کسانیکه در این سامانه ثبت نام کرده اند بررسی می شود و چنانچه فردی دارای علائم مشکوک به ویروس کرونا باشد به پایگاه های بهداشت برای اقدامات درمانی بعدی معرفی می شوند

و افرادی که دارای هیچ گونه علائمی نباشد طی چند نوبت تماس تلفنی در روزهای مختلف جهت اطمینان از سلامت آنها ، پایش می شوند .

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/T94cR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا