اجتماعیشهری، جامعه

معاون رییس‌جمهور:

احداث آزادراه شهید شوشتری گره‌های ترافیکی را باز می‌کند

جامعه اقتصادی ؛معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: اگر قرار باشد طرح آزاد راه شهید شوشتری از منطقه حفاظت شده سرخه حصار عبور کند باید تا جای ممکن به صورت تونل و زیرزمینی احداث شود تا خسارت‌های زیست محیطی آن کاهش یابد.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، “علی سلاجقه” با اشاره به اینکه طرح احداث آزاد راه شهید شوشتری از سوی شهرداری تهران دنبال می‌شود، افزود: اجرای این طرح، مسیر مناسبی است که با آن می توان گره‌های ترافیکی و انباشت وسایل نقلیه در شهر را کاهش داد، چرا که انباشت ترافیک، مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و باعث افزایش آلاینده ها در هوا می‌شود، ترافیک سنگین همچنین روی اعصاب مردم هم تاثیر خودش را می‌گذارد.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر بتوانیم ایستایی وسایل نقلیه را کاهش دهیم کار بزرگی انجام داده‌ایم طرح شهید شوشتری با همین هدف دنبال می‌شود که از منطقه حفاظت شده سرخه حصار عبور می‌کند این منطقه حفاظت شده در نوع خود کم نظیر است و تنوع جانوری بسیار خوبی دارد و باید کمترین آسیب به منطقه سرخه حصار وارد شود.

 

“سلاجقه” با اشاره به بازدید خود از منطقه سرخه حصار تاکید کرد: اگر قرار باشد این طرح بزرگراهی از این منطقه حفاظت شده عبور کند تا جای ممکن مسیر احداثی باید از زیر زمین و یا به صورت تونل عبور کند تا حداقل خسارت وارد شود.

 

مهندس “حق‌بین” معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در خصوص روند اجرای طرح بزرگراه شهید شوشتری گفت: این طرح اکنون فعال و بخش زیادی از معارضان آن برطرف شده است البته هنوز در برخی بخش‌ها مشکلاتی وجود دارد.

 

“هادی حق‌بین” افزود: اجرای طرح آزاد راه شهید شوشتری در ۲ فاز برنامه‌ریزی شده که فاز اول این طرح ۹.۳ کیلومتر بوده که اکنون در حال اجراست.

 

وی با بیان اینکه قسمت انتهایی فاز اول پروژه شهید شوشتری با معارضی از سازمان تربیت بدنی برخورد داشت، اظهار کرد: مجموعه ورزشی تختی که در آن قسمت قرار داشت به تازگی تحویل ما شده است.

 

معاون شهردار تهران درخصوص هزینه اجرای طرح شهید شوشتری نیز گفت: هزینه این پروژه و پروژه‌های عمرانی مشابه به ۲ بخش تقسیم می شود بخش اول مربوط به رفع معارضان پروژه‌هاست که توسط سازمان املاک پیگیری می‌شود و بخش دیگر نیز مربوط به حوزه اجرای پروژه است.

 

“حق‌بین” با اشاره به اینکه هزینه‌های مربوط به رفع معارض جزو هزینه‌های اجرای پروژه در نظر گرفته نمی‌شود، اضافه کرد: هزینه اجرایی فاز اول پروژه شهید شوشتری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال است.

 

به گفته “حق‌بین”، پروژه بزرگراهی شهید شوشتری که از اوایل دهه ۹۰ عملیات اجرای آن آغاز شده، در دوره ششم مدیریت شهری به پروژه آزادراهی تغییر وضعیت یافته و ملاحظاتی از قبیل تعریض شریان و نیز ملاحظات ایمنی متناسب با کاربری‌های مجاورش در دستورکار قرار گرفته است.

 

“حق‌بین” تاکید کرد: این شریان مواصلاتی به عنوان یکی از کمربندهای جنوبی و شرقی تهران، بار ترافیکی بزرگراه بسیج و مناطق ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تهران را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

آزادراه شهید شوشتری کمربندی شرقی تهران است که اتوبان امام رضا(ع) را در جنوب‌شرق پایتخت به اتوبان شهید یاسینی متصل کرده و فاز نخست آن تا انتهای امسال به طول ۹.۲ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

افتتاح این کمربندی تا ۵.۵ درصد از ترافیک شرق پایتخت و تا ۱.۵ درصد از ترافیک تهران را خواهد کاست.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/Q36AF

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا