اجتماعیشهری، جامعه

اراضی دوشان تپه مناسب سکونت نیست

جامعه اقتصادی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اراضی نظامی مشجر به عنوان میراث بین نسلی و ذخیره حیاتی شهری قلمداد شده گفت: اراضی دوشان تپه جهت تخلیه امن و فضای لجستیک زمان بحران در شرق تهران محسوب گردیده که به دلیل وضعیت منطقه ، مورد مشابهی برای آن وجود ندارد. لیکن در جهت توافق با نیروی هوایی ، ایجاد بلوک های مسکونی می بایست در اراضی خارج از این مجموعه تامین گردیده و این اراضی صرفا به خدمات چندعملکردی با قابلیت لجستیک مواقع بحرانی تبدیل گردد.

احمد صادقی در یکصد و نود و یکمین جلسه شورا و در تذکری در خصوص حفظ فضای سبز و اراضی آزاد شده توسط پادگان ها گفت: شهرداری تهران در توافقنامه هایی که با ارکان مختلف نیروهای مسلح تنظیم می کند و متعهد می شود در عوض آزاد سازی پادگان های درون شهری تراکم مسکونی به نیروهای مسلح دهد، می بایست حفظ باغات و فضای سبز و نیز در نظر گرفتن سرانه های خدمات شهری، آموزشی، فرهنگی و همچنین در نظر گرفتن ضوابط در حرایم پیرامونی از جمله ارتفاع گسلشی را رعایت نموده و تاکید می کنم در مجوز های ماده ۵ و تغییر کاربری های صادر شده تجدید نظر نمایند.

وی افزود: اراضی نظامی مشجر به عنوان میراث بین نسلی و ذخیره حیاتی شهری قلمداد شده که هر میزان نیاز به مسکن و خانه سازمانی نیز وجود داشته باشد، اما نمی توان نقش بی بدیل این اراضی را در مدیریت بحران های شهری و فضای تخلیه امن شهری نادیده گرفت. پادگان دوشان تپه واقع در منطقه ۱۳ یکی از این اراضی است که طی صورتجلسات امنیتی و مدیریت بحران شهری به عنوان فضای پشتیبان در نظر گرفته شده است. لیکن شاهد هستیم جهت ایجاد مسکن طرحی در کمیسیون ماده ۵ مطرح و تغییر کاربری آن به مسکونی و کاهش باند پرواز از ۱۸۰۰ متر به ۱۴۰۰ متر طراحی شده است.

صادقی خاطر نشان ساخت: به رغم نامه شهردار محترم تهران مبنی بر تهاتر تراکم مسکونی خارج از اراضی باند، بدنه شهرداری تمکین نکرده و نامه بلا اقدام مانده است.

این عضو شورا افزود: این اراضی جهت تخلیه امن و فضای لجستیک زمان بحران در شرق تهران محسوب گردیده که به دلیل وضعیت منطقه ، مورد مشابهی برای آن وجود ندارد. لیکن اینجانب متذکر می گردم که در جهت توافق با نیروی هوایی ، ایجاد بلوک های مسکونی در اراضی خارج از این مجموعه تامین گردیده و این اراضی صرفا به خدمات چندعملکردی با قابلیت لجستیک مواقع بحرانی تبدیل گردد.

گزارش کامل سفر های خارجی باید در سامانه شفاف بارگزاری شود

احمد صادقی در ادامه این جلسه و ضمن اشاره به ارایه گزارش مهدی بابایی از سفر خارجی هیات شهرداری تهران گفت: موضوع نهادینه کردن ارایه گزارش سفر های خارجی در صحن شورا اقدام خوبی بوده که استمرار آن سبب خواهد شد شهروندان در جریان دستاورد های سفر های خارجی قرار گیرند و نیز از سفر های بی دستاورد نیز جلوگیری به عمل اید.

صادقی در ادامه افزود: با این وجود متاسفانه گزارش کامل این سفر ها از جمله هزینه کرد ها، ضرورت سفر، دستاورد ها و مدت زمان سفر در سامانه شفاف یا بارگزاری نمی شود یا با تاخیر بار گزاری می شود و یا ناقص بار گزاری می شود که این امر جای گلایه دارد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/nSfNN

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا