اجتماعیشهری، جامعه

ارزیابی عملکرد حوزه خدمات شهری در اجرای طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰

اقتصادجامعه؛معاون خدمات شهری سازمان بازرسی از ارزیابی کمی و کیفی اقدامات حوزه خدمات شهری در اجرای طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰ در سطح مناطق ۲۲ گانه ، سازمان ها، شرکت ها و ادارات کل تابعه خبر داد.

به گزارش اقتصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران ؛ فردین رحمان نژاد معاون سازمان بازرسی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست، با بیان اینکه طرح استقبال از نوروز سال ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۴۰ روزه (از تاریخ ۹۹/۱۲/۵ لغایت ۱۴۰۰/۱/۱۵ ) ابلاغ و اجرا شده و در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: این طرح شامل اقدامات حوزه های اجرایی در دو محور اقدامات ویژه متناسب با ایام استقبال از نوروز با۷۰ برنامه و اجرای طرح های ارتقاء و بهبود کیفیت نگهداشت شهر و رسیدگی ویژه به امور جاری با ۳۶ برنامه بوده است .

رحمان نژاد هدف از اجرای طرح را، ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات به شهروندان به ویژه در محلات، جلب مشارکت شهروندان در آراستگی محله ها ، بهبود وضعیت مبلمان شهری و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان با تغییر و تحول در منظر شهری عنوان کرد و افزود : در همین راستا و به منظور نیل به اهداف تعیین شده، مقرر گردید تا حوزه های بازرسی مناطق، سازمان ها، شرکت ها و ادارات کل تابعه خدمات شهری، از تمامی ظرفیت های مرتبط در جهت همراهی و همکاری لازم با حوزه های اجرایی، مطابق با شیوه نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی در زمان های مقرر استفاده نمایند.

وی در ادامه به نتایج به دست آمده از این ارزیابی ها اشاره کرد و اظهار داشت: ارزیابی ها در سه محور شامل اقدامات ویژه مناطق، پروژه های توسعه محله ای و الویت دار و همچنین اقدامات حوزه سازمان ها و شرکت های تابعه بوده که پس از جمع بندی، میانگین امتیاز کل ارزیابی کمی و کیفی اقدامات ویژه مناطق ۲۲ گانه ۹۰ درصد، میانگین ارزیابی پروژه های توسعه محله ای مناطق مشمول ۹۲ درصد، ارزیابی پروژه های اولویت دار مناطق ۹۳ درصد و امتیاز عملکرد سازمان ها و شرکت های تابعه حوزه خدمات شهری ۹۲ درصد بوده است.

رحمان نژاد اضافه کرد: امتیاز کل وضعیت اجرای طرح استقبال از نوروز سال ۱۴۰۰ حوزه خدمات شهری و محیط زیست معادل ۹۱ درصد ارزیابی شده است.

معاون سازمان بازرسی با اشاره به اینکه در ارزیابی حوزه های مربوطه مباحثی همچون اعمال نظارت ها در جهت کاهش هزینه ها، ایجاد شفافیت های مالی، انجام کار کیفی و موارد مشابه مد نظر قرار گرفته است برخی از نقاط قوت این ارزیابی را انجام طرح های ابتکاری در تعدادی از مناطق، توجه ویژه به امور نگهداشت شهر و رسیدگی به اماکن، مراکز و همچنین خودروهای حوزه پسماند، ایجاد خلاقیت در طراحی و رنگ آمیزی و هنرهای محیطی در حوزه زیباسازی، ساماندهی بازارها و توجه به موضوعات مرتبط با برنامه حوزه زیست محیطی در مناطق ۲۲ گانه برشمرد.

وی همچنین عدم حضور تعدادی از مدیران ارشد حوزه های اجرایی در زمان اجرای طرح های ویژه، عدم تدقیق مقادیر و حجم فعالیت ها و ریز آیتم های برنامه ها به تفکیک حوزه های اجرایی، موازی کاری برخی از اقدامات و عدم انجام اقدام مؤثر درخصوص خودروهای فاقد معاینه فنی در تعدادی از مناطق را قابل بهبود دانست.

رحمان نژاد در پایان اجرای طرح مذکور بر اساس بررسی ها و ارزیابی های به عمل آمده در کلیه حوزه های اجرایی و تحقق نسبی اهداف پیش بینی شده را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت : بررسی فرایند تدوین و اجرای برنامه های طرح استقبال از نوروز سال جاری و بهره گیری از تجارب اجرای طرح مذکور در سنوات گذشته لزوم بررسی تحلیل آسیب شناسی ابعاد آن را تداعی می نماید تا با رفع نواقص موجود نسبت به ارائه عملکردی مطلوب، متناسب و در خور شأن شهروندان محترم شهر تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام اقدام گردد.
#بازرسی_شهرداری_تهران

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/S46nx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا