اجتماعیشهری، جامعه

با هدف دانش افزایی شهروندان انجام شد:

ازسوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری  منطقه٢٠

جامعه اقتصادی ؛ سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست منطقه ۲۰ از برگزاری کلاس های آموزشی با ارائه مدرک از سازمان فنی و حرفه ای کشور در مرکز تحقیقات ، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه ۲۰ خبر داد.

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه ۲۰ سعید منوری عنوان کرد: مرکزتحقیقات ،آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ جهت مراقبت ، توسعه فضای سبز شهری و ترغیب شهروندان در جهت نگهداشت فضای سبز شهری و تولید محصولات ارگانیک اهداف متنوعی را دنبال و اجرا می کند.

از جمله فعالیت هایی که مرکز تحقیقات،آموزش و مشاوره فضای سبز در این راستا و در جهت افزایش سطح آگاهی شهروندان انجام می دهد عبارت است از برگزاری کلاس های آموزشی رایگان با عناوین گیاهان آپارتمانی ، طب سنتی ، ورمیکمپوست ، بام سبز ، پیوند ،آفات و بیماریها ، هرس ، درخت و درختچه ، سبزیکاری ( مزرعه خانواده )، تراریوم، پرورش قارچ ، کشت زعفران ، سایر موضوعات تخصصی و تحقیقاتی و اجرایی مرتبط با امور فضای سبز و همچنین ارائه مشاوره در جهت نگهداشت فضای سبز شهری و باغات می باشد.

سعید منوری اظهار کرد : از دیگر فعالیت های مرکز تام برگزاری دوره های آموزشی در مدارس ، مهدهای کودک ، خانه های فرهنگ، سراهای محلات همراه با اهداء قلمه گیاهان آپارتمانی ، محصولات کمک آموزشی و توزیع بروشورمی باشد.

گفتنی است شهروندان جهت بالا بردن آگاهی و سطح علمی خود در زمینه گل وگیاه می توانند از کتابخانه تخصصی مرکز تام استفاده نمایند. همچنین برگزاری همایش ، سمینار ،برپایی بازدیدهای علمی ، بازدیدهای دانش آموزی و دانشجویی از آزمایشگاه تخصصی و گلخانه های مرکز تحقیقات جهت تفهیم تکمیلی عناوین درسی مرتبط، از فعالیت های مرکز تام می باشد.

وی ادامه داد : در این مرکز جذب دانشجو جهت گذراندن دوره کارآموزی و اجرای پایان نامه دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری صورت می پذیرد . همچنین اجرای طرح های تحقیقاتی و
پژوهشی به منظور حل مشکلات و معضلات کشاورزی و فضای سبز شهری در این مرکز انجام می شود که نتایج استخراج شده از این تحقیقات در همایش ها و مجلات داخلی و خارجی چاپ می گردد. از جمله طرح های تحقیقاتی مرکز تام، تولید انبوه گیاهان از طریق کشت بافت گیاهی ، بویژه گیاهانی که تولید آنها از طریق سایر روش های تکثیر میسر نیست، مانند گل های شاخه بریده ژربرا وآنتوریوم بوده است.

سعید منوری در آخر افزود: کنترل و نظارت بر اجرا وکنترل کیفیت آبشویی درختان ، آبیاری ها ، آفت و بیماری ها ،کوددهی و تغذیه درختان ، سمپاشی ، هرس درختان و درختچه ها ، عملیات به زراعی را میتوان از دیگر فعالیت های مرکز تام برشمرد

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/l1F0N

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا