اجتماعیشهری، جامعه

از مدیریت متحد شهری به مدیریت واحد شهری خواهیم رسید

جامعه اقتصادی شهردار منطقه ۲۲ اظهار کرد: با توجه نقش فرامنطقه‌ای و ملی منطقه ۲۲ انتظاراتی که از آن بویژه در حوزه شهرسازی وجود دارد، قابل قیاس با سایر مناطق بخش مرکزی شهر تهران نمی‌باشد.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی در جلسه شورای معاونین منطقه، ضمن تاکید بر پرهیز از تصمیمات سلیقه ای و‌ توجه ویژه به طرح‌ها و اسناد بالادستی، پرداختن به پروژه های نیمه تمام و در حال ساخت منطقه را از اولویت‌ها در دوره مدیریت جدید شهری منطقه عنوان کرد.

وی یادآور شد: در وهله اول به منطقه ۲۲ به عنوان یک‌ منطقه مرفه و برخوردار نگاه می شود اما در واقع نبود شبکه معابر و شبکه هدایت آبهای سطحی و‌ همچنین وضعیت بحرانی فاضلاب، افزایش بالای جمعیت پذیری بالای منطقه و استقرار ساکنین در ساختمانهای بعضا نیمه کاره این منطقه را با چالش های زیادی مواجه ساخته است.

نصرتی خاطرنشان کرد: در حوزه تامین سرانه‌ها با وجود برخورداری منطقه ۲۲ از فضای سبز بوستان جنگلی چیتگر و‌ دریاچه شهدای خلیج فارس به عنوان یکی از سایت‌های مهم گردشگری شهر تهران، این منطقه در مقیاس محلی و ناحیه‌ای با بحران جدی در این حوزه مواجه است و می طلبد در حوزه تامین سرانه ها حساسیت های ویژه ای به لحاظ حمایت اعتباری و تخصیص منابع مالی در نظر گرفته شود.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مطالبه گری ها در حوزه تامین سرانه‌ها و ساخت زیرساختها از شهرداری به عنوان متولی شهر است، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی، بهره گیری از ظرفیت‌های سایر ارگان‌ها و راهگشایی برای حضور فعال بخش خصوصی در منطقه می توان وضع موجود را ارتقا داد.

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه گفت: جانمایی ۷پایانه حمل و نقلی، ۱۸۰ پارک محلی، توسعه شبکه معابر، فاضلاب و … نیازمند در این منطقه یک همت و تلاش جمعی است. کاهش ارتفاع سطح آب دریاچه و بدنبال آن معضلات زیست محیطی آن و بحث آبگیری دریاچه که از حد معمول خود در سال‌های اخیر پایین تر آمده است موضوع نگران کننده‌‌ای است و در کوتاه مدت می تواند به ابر بحران در شهر تهران تبدیل شود.

نصرتی تصریح کرد: همگرایی بین بخشی تنها در سایه مدیریت واحد شهری محقق می شود اما بواسطه آنکه نظرات سلیقه ای و نگاههای شخصی به موضوع وجود دارد؛ تحقق این مهم امری مشکل و نشدنی بنظر می رسد. اما آنچه که هست اینکه شهروند فقط خدمت میخواهد و این مهم تنها در سایه ارتباط گیری درست با سازمانهای مربوطه و بهره گیری از ظرفیتهای منطقه‌ای محقق نخواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: در صورتیکه مدیریت متحد شهری بوجود آید، در سایه وفاق و همدلی بین بخشی مدیریت واحد شهری بدست خواهد آمد هر چند در این راه چالش هایی هم وجود دارد و زمانیکه مبنای این تعاملات اتحاد باشد به نتایج مثبت و اثرگذار ختم خواهد داد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/CWUyW

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا