اجتماعیشهری، جامعه

شهرابی در نشست تعاملی با سازمان فاوا عنوان کرد:

نقش سازمان فاوا در اجرای ۳۷ درصد از احکام برنامه‌ی چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران

جامعه اقتصادی ؛مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از نقش سازمان فاوا در اجرای ۳۷ درصد از احکام برنامه‌ی چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران خبر داد و گفت: از مجموع احکام ۱۴۴گانه برنامه‌ی چهارم ۵۴ حکم مربوط به سازمان فاواست. در واقع سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در باب ماموریت هوشمندسازی و بهبود مدیریت دارای ۱۳ حکم اختصاصی است و در اجرای ۴۱ حکم برنامه‌ی چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران نیز نقش آفرینی خواهد کرد.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه وبودجه شهرداری تهران، نشست تعاملی چهار ساعته مدیران کل و معاونین ادارات کل برنامه و بودجه و پایش برنامه ارزیابی عملکرد شهرداری تهران با مدیران سازمان فاوای شهرداری تهران برگزار و طی آن در خصوص وضعیت بودجه ای سازمان فاوا و به روز رسانی سامانه های تخصصی حوزه برنامه ریزی شهرداری تهران تبادل نظر شد.

طی این نشست، گزارشی از وضعیت بودجه‌ی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ ارائه شد و برنامه‌ها و چالش‌های این سازمان در اجرای برنامه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران به اقدامات ۱۰گانه برای اصلاح فرآیندهای موجود در سازمانها و شرکتها اشاره کرد و افزود: این اقدامات در راستای نظم بخشی به سازمانها و شرکت ها و ارتقای انضباط مالی و ایجاد شفافیت و وحدت رویه‌ در فرایندهای بودجه و مالی، تخصیص بهینه منابع و افزایش کنترل بودجه انجام شده است. امسال در راستای پیشبرد پروژه های شهری و افزایش خدمت رسانی به شهروندان، رقم بودجه سازمانها و شرکتها نسبت به سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

امیر شهرابی با تاکید بر اهتمام برای اجرای احکام ۱۳گانه تخصصی سازمان فاوا در برنامه‌ی چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران گفت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در باب ماموریت هوشمندسازی و بهبود مدیریت دارای ۱۳ حکم اختصاصی و ۲۴ شاخص مربوط به آن است و علاوه بر آن در اجرای ۴۱ حکم و ۱۱۳ شاخص برنامه‌ی چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران نیز نقش خواهد داشت.

وی در خصوص انتظارات از سازمان فاوا در زمینه برنامه چهارم، مواردی چون لزوم آشنایی و تسلط بر احکام و شاخص های برنامه چهارم مرتبط با واحد اجرایی، لزوم گزارش گیری از عملکرد حوزه بر مبنای احکام برنامه، ارائه گزارش های آسیب شناسی دلایل عدم تحقق شاخصهای برنامه به دبیرخانه برنامه، ارتباط مناسب با واحدهای ستادی و متولیان احکام برنامه و دبیرخانه برنامه، تعیین نقشه راه بر مبنای برنامه چهارم، لزوم توجه به پروژه های اولویت دار در فهرست فعالیت های منطقه مانند(پروژه های شهردار تهران- پروژه های من شهردارم و…) و تسلط بر سامانه های مرتبط با برنامه را برشمرد.

همچنین محمد امیرآبادی مدیرکل پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران گزارشی از پیشرفت پروژه‌های سازمان فاوا ارائه کرد.
سعید جهانی سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران نیز درخواست‌های بودجه‌ای این سازمان را مطرح کرد و مقرر شد در چارچوب قوانین و مقررات، موارد موجود بررسی و در صورت امکان مرتفع شود.

لازم به ذکر است؛ در این نشست موضوعاتی چون داشبورد مدیریتی شهرداری تهران، سامانه‌ی کنترل پروژه‌ی شهرداری تهران، راه‌اندازی داشبورد «من شهردارم» و پیوستن آن به داشبورد مدیریتی پروژه های اولویت دار شهرداری تهران مطرح شد و موضوع راه‌اندازی سامانه‌‌ای برای ارزیابی برنامه‌ی چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/QngXI

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا