اجتماعیشهری، جامعه

افتتاح گذر پاییزی به سبک تهران قدیم در منطقه ۱۵

‍ جامعه اقتصاد ی؛  بوستان بنفشه با راه اندازی گذر پاییزی به سبک تهران قدیم به تفرجگاه شهروندان منطقه ۱۵ تبدیل شده است.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، رضا شرفی شهردار منطقه درباره این رویداد گفت: این گذر به همت شهرداری ناحیه ۴ برای یادآوری خاطرات شهروندان قدیمی بخصوص نشان دادن فضای شهری آن روزگار به جوانان و نوجوانان طراحی و برنامه ریزی شده و در آن از اتومبیل های قدیمی به عنوان سمبل و نیز دیواره های کاه گلی به یاد کوچه باغ های تهران بهره برده شده است.

به گفته او، برپایی سن با سفره یلدا، کرسی و فضای اتاق مادربزرگها، برپایی چرخ های تافی سیار از هندوانه، لبو و باقالی، ایجاد تنور برای پخت نان محلی، برپایی دیگ های آش بروی والرهای قدیمی و چای زغالی بروی آتشدان قدیمی تنها بخشی از جذابیت های این گذر پاییزی است.

شهردار منطقه ادامه داد: این گذربه مقبره الشهدای گمنام بوستان متصل می شود و برنامه غبارروبی ، عطر افشانی و ویژه برنامه های فرهنگی با حضور بسیجیان محلی و خانواده های معظم شهدا در آن انجام می شود.

شرفی افزود: اجرای موسیقی زنده، اجرای رادیوی گذر پاییز، نقاشی صورت کودکان، عکاسی با لباس های سنتی و برپایی ورکشاب نقاشی از جمله برنامه های هنری این گذر است.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان از این رویداد گفت: ایجاد نشاط اجتماعی در بوستان ها از برنامه های این منطقه است و به زودی در هر ناحیه یک بوستان به عنوان گذر فرهنگی پاییزی آغاز به کار خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/MUb5p

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا