اجتماعیشهری، جامعه

افتتاح ۳۰۰ مدرسه و مرکز فرهنگی در مناطق محروم و روستایی کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

اقنصادجامعه؛۱۵۰ مدرسه برکت با ۷۵۰ کلاس درس و۱۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی برکت با اعتیار ۱۰۰ میلیارد تومان در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسید.

صبح امروز رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در شهرستان پاکدشت استان تهران ، ضمن بازدید از چند مدرسه جدید برکت درمناطق محروم این شهرستان ، به صورت ویدئوکنفرانسی ۱۵۰ مدرسه و ۱۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی احداث شده در مناطق محروم و روستایی کشور را افتتاح کرد.

در این آئین که مدیران عامل بنیاد برکت و بنیاد ۱۵خرداد ، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس ، فرماندار و نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، ابتدا دو مدرسه “برکت شهید فخری‌زاده” و “برکت شهید نصرت‌الله سیری ” به بهره‌برداری رسیدند و تحویل وزارت آموزش و پرورش شدند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از ١۵٠ مدرسه جدید و ۱۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در کشور هستیم.

محمد مخبر با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین کارهای بنیاد برکت بحث مدرسه سازی است ، گفت: مقام معظم رهبری از ابتدای تشکیل بنیاد برکت تأکید ویژه‌ای بر ساخت ۱۰۰۰ مدرسه درمناطق محروم داشتند که قرارداد ساخت ٢ هزار و ١٠٠ مدرسه را در بنیاد برکت بستیم که تاکنون بیش از ۱۶۵۰ مدرسه ساخته و تحویل وزارت آموزش‌وپرورش شده است.

وی افزود: ابتدای سال متعهد شدیم ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی را تبدیل به مدرسه دائم کنیم که تا مهرماه ٣٠٠ مدرسه و تا پایان سال نهایتا ۵۰۰ مدرسه کانکسی را درمناطق روستایی و عشایری جمع میکنیم و ساختمان نوساز تحویل مردم خواهیم داد.

او با بیان اینکه طی چندسال گذشته نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان ازطریق بنیاد برکت برای فعالیتهای مختلف عمرانی و اقتصادی و اشتغالزایی هزینه کردیم گفت: این اقدامات منجر به ایجاد ٩٠٠ هزار شغل در کشور شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط دانشمندان این ستاد گفت: ظرف یک‌ماه گذشته بیش از ۵ میلیون دوز واکسن برکت تولید کردیم که ازاین تعداد یک میلیون و ۵۰۰هزار دوز را تحویل وزارت بهداشت داده‌ایم و محموله‌های بعدی پس از طی مراحل ۱۶ تا ۲۰ روزه تست کیفیت تحویل این وزارت خواهد شد.

مخبر تأکید کرد: تا پایان این هفته یک میلیون دوز واکسن دیگر راهم تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

افتتاح 300 مدرسه و مرکز فرهنگی در مناطق محروم و روستایی کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بااشاره به اینکه تولید واکسن در کارخانه شفافارمد حدود ۳۵ درصد میزان کل واردات واکسن تاکنون بوده ، افزود: دشمن حتی در بحث واردات و رسیدن واکسن به مردم ایران هم ازهیچ کارشکنی دریغ نکرد و واردات بخش زیادی از واکسن‌های خارجی به ایران هم از زمانی تسهیل و انجام گرفت که مجوز تزریق واکسن برکت صادر شد.

مخبر درخصوص راهاندازی خط دوم تولید کوو ایران برکت نیز گفت: خط دوم تولید واکسن برکت به لحاظ سخت‌افزار و نرم‌افزاری آماده شده و تست‌های آزمایشی نیز رو به اتمام است و تا ۱۷ یا ۱۸ مردادماه راه‌اندازی میشود ومیزان تولید واکسن را شتاب قابل‌توجهی خواهد داد.

در ادامه این مراسم امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: بنیاد برکت در حوزه عمرانی ۵٣ هزار و ٢٨١ پروژه دارد که شامل بیمارستان، مدرسه، مرکز فرهنگی و… است.

مدنی با بیان اینکه تاکنون قرارداد ساخت ٢ هزار و١٠٠ مدرسه را بسته‌ایم ، گفت: هم‌اکنون ٢۵٠ هزار دانش‌آموز در کشور در مدارس برکت مشغول به تحصیل هستند.

مهرالله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز دراین مراسم گفت: کرونا زمانی که وارد کشور شد بسیاری از مدیران کشور درک صحیحی از آن نداشتند اما مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام در تولید ماسک و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و نهایتا واکسن که موضوعی استراتژیک است به خوبی وارد عمل شد و به طور جهادی به داد مردم رسیدند.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به دلیل حضور در پاکدشت و مدرسه‌سازی در این منطقه محروم تشکر می‌کنم..

 

در پایان این برنامه، با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ۳۰۰ مدرسه و مرکز فرهنگی در استان‌های کشور از جمله خوزستان، مازندران، خراسان‌جنوبی و ایلام به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شدند.

افتتاح 300 مدرسه و مرکز فرهنگی در مناطق محروم و روستایی کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/Wa9DO

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا