اجتماعیشهری، جامعه

الویری: بازنگری قانون شوراها، مهمترین موضوع اجلاس بود

 
اقتصاد جامعه، رئیس شورای عالی استان‌ها: مهم‌ترین موضوعات مورد بحث این جلسه بازنگری در قانون شورا‌ها بود.
به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه ، مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه برگزاری بیست و یکمین اجلاس این شورا در ساختمان مجلس قدیم، با اشاره به اینکه قرار بود حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه مهمان ویژه این جلسه شورا باشد، در جمع خبرنگاران گفت: ما از دو روز گذشته از رئیس دستگاه قضا دعوت کردیم که مهمان این جلسه شورای عالی استان‌ها باشند که طی تماسی که از دفتر ایشان با ما گرفته شد، اعلام شد که به علت برگزاری جلسه سران سه قوه امکان حضور ایشان در این جلسه وجود ندارد، به همین علت امروز به غیر از ایشان مهمان ویژه‌ای نداشتیم.
او افزود: مهم‌ترین موضوعات مورد بحث این جلسه بازنگری در قانون شورا‌ها بود.
رئیس شورای عالی استان‌ها از دیگر موضوعات مورد بحث را تخصیص درآمد به شهرداری پایانه‌های مرزی دانست و گفت: بار‌ها پایانه‌های مرزی به ما اعلام کردند بسیاری از آلایندگی‌ها در پایانه‌های مرزی همواره متوجه شهر‌ها و استان‌ها بوده، اما هیچگاه سهمی از پایانه‌های مرزی به شهرداری شهر‌ها داده نشده است.
او بیان کرد: از همین رو طرحی در شورای عالی استان‌ها مطرح شد تا سهمی از بخش مالی پایانه‌های مرزی نیز به شهرداری شهر‌ها تعلق پیدا کند که این فوریت به تصویب رسید.
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به جلسه هم‌اندیشی دیروز نمایندگان شورای عالی استان‌ها با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در جلسه دیروز، اعضای شورای عالی استان‌ها از آقای مونسان خواستند که در بحث توسعه صنعت گردشگری شهر‌ها و استان‌ها از پرداخت عوارض توسعه ساخت و ساز برای گردشگری معاف کند که این موضوع مورد استقبال قرار گرفت و در کنار آن از شورای عالی شهر‌ها درخواست شد به منظور تکمیل ظرفیت‌ها تسهیلاتی پرداخت شود که هزینه توسعه گردشگری با مبلغی کمتر به سرانجام برسد.
الویری با اشاره به تخریب ابنیه تاریخی گفت: یکی دیگر از انتقادات اعضای شورای عالی استان‌ها این بود که بسیاری از ابنیه تاریخی تنها برای کسب درآمد و ساخت و ساز در حال نابودی است و از آقای مونسان خواستند اقدام‌های عاجلی را برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهد.
او با اشاره به تجلیل از استان‌های یزد و کاشان افزود: در مراسم دیروز از استان‌های یزد و کاشان تجلیل شد که جزء مکان‌هایی بود که بیشترین تلاش و توسعه را برای صنعت گردشگری انجام داده بودند.
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین شورای عالی استان‌ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طی این تفاهم‌نامه مقرر شد شورای عالی استان‌ها تمام تلاش خود را برای رونق صنعت گردشگری و حفظ میراث فرهنگی استان‌ها به کار گیرد.
الویری درباره آخرین وضعیت لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم تغییرات زیادی بر روی طرح مالیات بر ارزش افزوده انجام دهیم که علت آن این بود که گرفتن عوارض از شورا و شهرداری‌های استان‌ها موجب محدود شدن درآمد‌های این نهاد‌ها می‌شد، زیرا دیوان محاسبات ورود و بر روی نحوه ساز و کار مالی نظارت می‌کرد.
او بیان کرد: امیدواریم با انجام رصد نهایی طرح مالیات بر ارزش افزوده هفته آینده بتوانیم آن را در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح کنیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/9aAx8

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا