اجتماعیشهری، جامعه

امیدواریم که مسئولیت‌‌پذیری اجتماعی برند آینده منطقه‌۲۱ (محدوده همجواری صنعت و سکونت) باشد

اقتصاد جامعه،معاون امور فرهنگی و اجتماعی منطقه۲۱ در نشستی با مسئولین ایران خودرو گفت: بیست و یکمین منطقه تهران، محل یکی از بزرگترین رخدادهای معاصر، یعنی انقلاب صنعتی ایران بوده است و ما به عنوان میراث‌داران این حوزه، نتوانسته‌ایم رسالت فرهنگی-اجتماعی خود را در این رابطه به خوبی به انجام برسانیم. مصطفی بیگی، در بازدید از موزه خودروهای تولید شده گذشته در نمایشگاه مستقر در کارخانه و پس از ارائه‌ طرح موزه‌‌ ایران‌خودرو گفت:
از اینکه شرکت ایران خودرو در راستای ادای مسئولیت های اجتماعی از بدو تاسیس تاکنون، داوطلبانه پیشرو بوده جای تقدیر دارد اما نگاه تولید_محور به ایجاد موزه، سوابق درخشان و نوستالوژیک تولیدات اولیه‌ این کارخانه را تحت شعاع قرار می‌دهد و امیدواریم که با تغییر رویکرد در طراحی موزه، ایران‌خودرو هم بتواند نقشی اساسی در توسعه‌ گردشگری صنعتی منطقه‌۲۱ ایفا کند و به تبع آن باعث افزایش حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی بخش صنعت گردد. وی در ادامه گفت:
همانگونه که جامعه و بخش صنعتی؛ حفظ مواریث فرهنگی، تاریخی و طبیعی را بپذیرند و نیز امیدواریم که با همفکری همدیگر بتوانیم زمینه‌ تبدیل منطقه۲۱ به (شهر موزه‌ انقلاب صنعتی ایران) را فراهم آوریم و با انجام مطالعات شهری کاربست‌محور بتوانیم راهکارهایی امروزین برای همجواری صنعت و سکونت بیابیم و با انجام فعالیت های رویدادمبنا بتوانیم به نوبه‌ی خود به سمتی پیش برویم که از زوال صنعت که برند منطقه۲۱ است، پیشگیری کنیم و با همکاری های مستمر و موثر و روزآمد، تداوم این همجواری را ادامه و ارتقا بخشیم.
بیگی از تخریب و فروش برخی دستگاه های اولیه‌ این کارخانجات، ابراز تاسف کرد و گفت به عنوان معاونت امور فرهنگی و اجتماعی تمام تلاش خود را برای حفظ این میراث بزرگ ملی و روشنگری برای جلوگیری از حذف حافظه‌ تاریخی صنعت ایران، به عنوان شاخصه‌ منحصر به فرد منقطه‌۲۱ به کار خواهیم برد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/xapy6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا