اجتماعیشهری، جامعه

انتخاب مشاور مطالعاتی تدوین حریم جدید متروی پایتخت

اقتصاد جامعه؛ علی امام با اشاره به انتخاب پیمانکار مطالعاتی تدوین حریم جدید برای متروی تهران خاطرنشان کرد : در تلاشیم یک حریم فنی و منعطف برای متروی پایتخت تدوین کرده و نتیجه آن را در سایت شهرداری تهران بارگذاری کنیم تا استعلام ها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود .

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی و امور

بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) علی

امام مدیر عامل این شرکت با اعلام خبر بازنگری

دستورالعمل حریم مترو در شهر تهران عنوان کرد: مترو یک

سازه مهم زیرزمینی است که ساخت آن تبعاتی را برای

محیط پیرامونی آن ایجاد می‌کند.

او گفت: همچنین محیط پیرامونی مترو نیز اثرات متقابلی

بر این سازه زیرزمینی دارد.

امام تاکید کرد: این اثر پذیری نه تنها شرایط حال حاضر را

شامل می شود بلکه اجزای مختلف مترو شامل ایستگاه ها،

ورودی ها؛ تونل، سامانه های تهویه، پله های فرار اضطراری

و مواردی از این قبیل از تمام اجزاء شهر در آینده متاثر

هستند و بر آنها نیز اثر می گذارند.

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه باید یک

سازماندهی و نظام مشخص برای هر نوع ساخت و ساز در

پیرامون مترو وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: هرچند که

این موضوع به عنوان یکی از الزامات ساخت مترو از گذشته

وجود داشته اما دستورالعمل فعلی کفایت لازم را نداشت و

در برخی از موارد که امکان سختگیری یا برخورد آسانتر

وجود داشت دستورالعمل موجود دست ما را بسته بود.

او در ادامه عنوان کرد: این موضوع اجازه نمی‌داد که در ساخت سازه های پیرامون مترو با شهروندان تعاملی مناسب تر داشته باشیم؛ همچنین هزینه های زیادی به شرکت مترو وارد می شد و به دلیل این که حدود ۲۵ سال از تدوین دستورالعمل موجود گذشته بود پاسخگوی شرایط فعلی نبود.

او با اشاره به بازنگری مطالعات حریم و سازه های جانبی مترو در پایتخت خاطرنشان کرد: با انتخاب مشاور مطالعاتی، این موضوع با بررسی شرایط ژئوتکنیک شهر تهران در نقاط مختلف و نیز ویژگی های هر خط مترو به صورت جداگانه برای هر بخش انجام و یک حریم فنی و منعطف تدوین می‌شود.

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه در حال حاضر برای هر نوع ساخت و ساز در هر نقطه از شهر تهران به صورت روزانه از شرکت مترو استعلام های زیادی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: بدون شک این امر حجم گسترده‌ای از استعلام‌ها را برای مردم ایجاد کرده و چالش ها و محدودیت های خاصی نیز در این خصوص برای شرکت مترو به وجود آمده است. لذا تمام تلاش ما تسریع روند انجام این طرح مطالعاتی و تدوین حریم جدید مترو شهر تهران است.

امام عنوان کرد: نتیجه این مطالعه بر روی سامانه شهرداری تهران بارگذاری شده و شهروندان برای ساخت و ساز در هر نقطه از شهر تهران نیازی به مراجعه به شرکت مترو و استعلام ندارد. این سامانه به ما کمک می کند که در صورت وجود هر نوع مشکل فنی در آینده راه حلی برای آن اندیشیده شده و سرعت رفع نقایص احتمالی نیز افزایش یابد.

امام در پایان عنوان کرد: مناقصه این طرح مطالعاتی در حال

حاضر در مرحله نهایی است و با انتخاب پیمانکار به زودی آغاز می شود.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/gTVjx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا