اجتماعیشهری، جامعه

انتقال کارگاه‌های تولیدی کفش و پوشاک به شهرک صنعتی

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع‌ومشاغل مطرح کرد:تفاهمنامه با مدیریت شهرک‌های صنعتی برای تعیین زمین مناسب جهت ایجاد کارگاه فعالیت تولیدکنندکان از جمله صنف کفش دست دوز و پوشاک اقدامات خوبی انجام شده که مشارکت ذینفعان در این زمینه ضروری است.

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ون کافه‌ها در ابتدای دوره مدیریت ششم شهری به‌صورت بی نظم حضور  داشتند و به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ماموریت داده شد تا به این وضعیت سامان بدهد. یعنی صاحبان ون کافه‌ها از شهرداری مجوز بگیرند تا جای آنها مشخص شود.

بیگی در خصوص ساماندهی مشاغل در بازار سنتی تهران نیز با بیان اینکه در بازار سه موضوع تولید، توزیع و عرضه کالا مطرح است، گفت: بازار تهران ظرفیت تولید کالا ندارد ولی امروز شاهدیم املاک مسکونی اطراف بازار به کارگاه تولیدی تبدیل شده‌اند که مشکلاتی را به همراه داشته است.

 

 وی اضافه کرد: در تفاهمنامه با مدیریت شهرک‌های صنعتی برای تعیین زمین مناسب جهت ایجاد کارگاه فعالیت تولیدکنندکان از جمله صنف کفش دست دوز و پوشاک اقدامات خوبی انجام شده که مشارکت ذینفعان در این زمینه ضروری است.

بیگی با اشاره به اینکه ۲۳۰۰وانتی در تهران داریم که به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، گفت: به دنبال ساماندهی وانتی‌ها هستیم و به این منظور در حال تهیه زمین هستیم و به مناطق شهرداری نیز این مورد را ابلاغ کردیم.۹۰۰وانتی داریم که مردم از آنها شاکی و ناراضی هستند و در این مورد با شرکت حریم‌بان و شهربان و همچنین پلیس راهور جلساتی برگزار کردیم.

بیگی بااشاره به اینکه بین ۵۵ تا ۶۰ بازار روز داریم که حدود ۵هزار نفر را در خود جای داده است، گفت: تقریبا ۱۰هزار نفر دستفروش در تهران داریم.
وی افزود: برای ساماندهی واحدهای پرنده‌فروش سطح شهر، دومرکزخرید وفروش پرندگان شرق و غرب ساخته شد که مرکز شرق رونق لازم را نداشت و با چالش‌های در خصوص استانداردهای محیطی مواجه بود.برای رونق بازار پرندگان شرق، رعایت زیرساخت‌های لازم ‌ و تحقق مدیریت یکپارچه، فاز دوم این بازار  با ۱۰۰ غرفه جدید  در دست احداث است تا میزبان واحدهای منتقل شده از مرکزخرید وفروش پرندگان شرق باشد و همچنن۲۵۰غرفه دیگر نیز  برای  بازار پرنده فروشان خلیج فارس ایجاد خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۷ جایگاه کوچک مقیاس عرضه سوخت  تا دو ماه آینده افتتاح می شود و ۵ جایگاه نیز در حال رفع معارضین محلی، ۳ جایگاه نیز در مرحله اخذ سایر استعلامات، ۵جایگاه در حال انتشار فراخوان است و دو جایگاه بزرگ نیز اعلان فراخوان آن هفته بعد صادر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/86oGJ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا