اجتماعیشهری، جامعه

اهتزاز ۱۰۰ ابرپرچم متبرک شده در شهر تهران

جامعه اقتصادی،مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران ازاهتزاز  ۱۰۰ ابر پرچم در شهر تهران که پیشتر این پرچم ها توسط همکاران ما در عتبات عالیات متبرک شده خبرداد

به گزارش  جامعه اقتصادی؛ صیادی در نشست خبری امروز چهارشنبه در تشریح اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران،  ویژه محرم گفت: در  آستانه محرم حسینی هستیم و امسال پس از چند بار که  شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا به شکلی متفاوت بود بهبود یافته. هر چند که باید پروتکل های بهداشتی جدی گرفته شود. هر ساله در ایام محرم با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی، شعار سال طراحی می‌شود که امسال هم این شعار “نجات اهل عالم با حسین (ع)” تعیین شده است که به عنوان شعار ما در موضوع محرم مدنظر قرار دارد.

وی افزود: در بحث محرم دغدغه‌ای جدی داریم و آن جلب مشارکت مردمی در فعالیت‌های فرهنگی است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما این سرمایه بزرگ را در محرم به شکل ویژه‌ای داریم و مردم جلوتر از نهادها به این موضوع ورود دارند؛ لذا ما نیز تلاش می‌کنیم در هر کاری به گونه‌ای عمل کنیم که به فعالیت‌های مردمی خدشه‌ای وارد نشود. در ایام محرم نیز تلاش کرده‌ایم جزیی از مردم شویم و همه فعالیت های ما در این محور باشد.

 وی ادامه داد: اصلی ترین پروژه ما «سیاه پوشان شهر» است که در نقاط محلی همچون میادین و بزرگراههای اصلی شهر تمرکز کرده‌ایم. ۱۳ هزار پرچم در ابعاد ۱*۴ نصب کردیم و این اقدام علاوه بر نصب پرچم روی پل‌ها بوده است. حدود ۱۰۰ هزار پرچم محلی بین مردم شامل مساجد و هیئات توزیع کردیم . بیش از ۱۵۰۰ مسجد در تهران بسته های حمایتی فضاسازی محیطی را دریافت کردند. این اقدام ابتدا در نیمه شعبان ، مرحله بعد در عید غدیر و حالا در محرم عملیاتی شده است. از سوی دیگر بیش از ۱۵۰ نماپرچم بر روی ساختمانهای بلند مرتبه نصب خواهد شد که نصب این پرچم‌ها از فردا آغاز خواهد شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به اهتزاز  ۱۰۰ ابر پرچم در شهر تهران اشاره کرد و افزود: پیشتر این پرچم ها توسط همکاران ما در عتبات عالیات متبرک شدند که طرح آنها گنبد سید الشهدا است. این  پرچم ها نیز از فردا در سطح شهر تهران به اهتزاز درخواهند آمد.

 به گفته وی، رویداد بزرگ” نشان عاشقی” اقدام دیگری است که در این ایام اجرایی خواهد شد. المان های حجمی در فضاسازی محیطی بسیار اهمیت دارد و امسال برای اولین بار یک سوگواره هنری شامل ۵۰ تیغه علامت که از قبل طراحی شده، هم اکنون هنرمندان در حال نقاشی، خوشنویسی هستند که این اقدام در عمارت عین الدوله انجام می شود. امیدواریم این رویداد تبدیل به یک سنت محرمی شود و مردم هر ساله این المان های حجمی را مشاهده کنند. از سوی دیگر بیش از ۲۰۰ کُتل نیز آماده شده که در سطح شهر تهران و ظرف دو روز  آینده نصب خواهد شد.

صیادی ادامه داد: بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی هم در این ایام به کار گرفته شده  که بهره گیری از آنها با  چند رویکرد انجام شده است. نخست کودکان عاشورایی که عکس های با مضمون محرم است و مجموعه دیگر جمله های خاطره انگیز مردم است که تحت عنوان مضمون های عاشورایی  به نمایش در می آید. همچنین اتصال این بیلبوردها از طریق کیو آر کد به یک نغمه عاشورایی فراهم شده و در حقیقت امسال برخی از تابلوهای شهر تهران برای مردم نوحه پخش می کنند که این تابلوها در معابر پیاده روها نصب شده است. تلاش ما این بوده  که در ایام محرم در کنار مردم به مساجد و هیئات خدمت رسانی کنیم.

وی تاکید کرد:  عملیات نصب پرچم از دهه فجر در سازمان آغاز شده که علاوه بر نگاه مذهبی نگاه ملی نیز برایمان در این رویداد اهمیت داشته؛ لذا پس از دهه فجر تصمیم گرفتیم از پرچم به عنوان نماد استفاده کنیم و حالا این اقدام در محرم مد نظر قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام نیز ما تابع نهادهای متولی هستیم در حال حاضر هنوز چیزی به عنوان محدودیت های جدی اعمال نشده اگر چنین اتفاقی بیافتد و نیازی وجود داشته باشد از همه ظرفیت‌ها در سازمان استفاده خواهیم کرد.

 

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه بهره گیری از المان های حجمی جزء کارهای جاری این سازمان قرار گرفته است، افزود: بیشتر  در طرح تخم مرغ های نوروزی از این موضوع بهره گرفتیم و امسال با تقویت این المان ها و استفاده از تجربه قبلی مقرر شد در رویدادهای دیگر نیز از این موضوع استفاده کنیم که نتایج دیگری همچون اتصال سازمان با هنرمندان را در پی دارد.

 

به گفته وی، در این پله برقی ها ۱۰ درصد خاموشی شناور داریم که البته طبیعی است که به دلیل مشکلات فنی چنین اتفاقی بیافتد. اما به محض اعلام خاموشی و توقف پله‌ها نسبت به  تعمیر  آنها اقدام می کنیم. در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز   خریداری شده و در حال سرویس پله‌برقی ها هستیم اما برای مرمت زمان تخصصی لازم است ولی قول ما روشن شدن یونیت ها بوده که انجام شده است. همه یونیت هایی که روشن کرده‌ایم با نگاه به ایمنی انجام شده است.

صیادی این را هم گفت که تعداد شکایت‌های مردمی در موضوع پله‌برقی‌ها از طریق سامانه ۱۳۷ به یک پنجم نسبت به زمان مشابه در سالهای قبل رسیده است. مشکلی که برای پله‌برقی‌ها وجود داشته مربوط به یک سال قبل نیست به شکلی که ۴۷ درصد خاموشی در این پله برقی‌ها وجود داشت به نحوی که هنگام تحویل این مسئولیت توسط سازمان از میزانی که روشن بود نیز تنها ۱۰ درصد ایمن بود؛ لذا فاز ایمنی و روشن کردن پله برقی ها اجرایی شد که ۸۶ درصد یعنی ۴۱۰ یونیت در حال حاضر روشن داریم و ۷۰ یونیت یعنی ۱۴ درصد خرابی داریم که با نامه نگاری با معاونت حمل و نقل ۷ درصد از این میزان مورد نیاز نیست و باید جمع آوری شود. مابقی نیز پس از تعمیر روشن خواهد شد. در مورد سرقت ها از پل های مکانیزه نیز همه آنها نگهبان دارند و سرقت آنها به کلانتری های محدوده اعلام می شود.

 

وی در خصوص توزیع عادلانه نورپردازی در سطح شهر تهران گفت: یکی از معضلات تهران، تاریک بودن معابر و احساس ناامنی شهروندان است . بر همین اساس تفاهم های خوبی با شرکت توزیع برق تهران انجام شده و نهایتا تفاهم نامه ای نیز هفته آینده به امضاء خواهد رسید. تلاش ما توزیع عادلانه نور در تهران بوده و در تامین نورپردازی برای برخی از موارد همچون اتوبان امام علی (ع) که درخواست شهروندان بوده بخشی از کار انجام شده و تا پایان سال جاری نیز توزیع بهتر فراهم خواهد شد. در مجموع گستره خوبی از نورپردازی در شهر تهران را شاهد خواهیم بود.

صیادی در خصوص  درآمد سازمان زیبا سازی از محل بیلبوردهای تبلیغاتی  گفت: قراردادها در مجموعه شهرداری تهران شفاف هستند اما برخی ملاحظات در اعلام قراردادها وجود دارد که ملاحظات اقتصادی تنظیم بازار است. تبلیغات تجاری در تهران نیاز به تنظیم گری دارد و اعلام برخی از آنها ممکن است درآمدهای سازمان را دچار خدشه کند. سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان  یعنی دو برابر پیش بینی انجام شده درآمد داشته ایم. اما اعلام قیمت یک مزایده و قیمت های پایه را صحیح نمی دانیم چرا که ممکن است بازار تحت تاثیر قرار گیرد. بی تردید مخاطبان شاید بتوانند تلویزیون نبینند و یا از گروهی در فضای مجازی خارج شوند اما بیلبوردهای محیطی را همه باید ببینند لذا از این حیث اهمیت بسیار زیادی دارند. برای درآمدهای سال جاری نیز  با ۲۵ درصد ضریب افزایش حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان درآمد احتمالی  خواهیم داشت.

 

صیادی  در خصوص هوشمندسازی بیلبوردهای تبلیغاتی نیز گفت: هوشمندی و انتقال برخی سازه‌ها از بنر به نمایشگر نشانه یک شهر هوشمند است همه اقدامات لازم از سوی سازمان در این راستا انجام شده اما نیاز به مجوزهای قانونی داریم، این نمایشگرها باید به شکل برخط فعالیت کنند لذا نیاز به تاییدیه امنیتی دارند و در این مدت اتفاقاتی که افتاده باعث شده ضریب نظارت افزایش داده شود و ساز و کارهای امنیتی و  تاییدیه های امنیتی افزایش پیدا کند.

وی در خصوص هزینه کرد اقدامات سازمان زیباسازی برای ایام محرم  گفت: ما در سال مبلغی را به عنوان اعتبار سالیانه مثلا برای موضوع پرچم پیش بینی می کنیم که بخشی از آن در موضوع محرم هزینه خواهد شد لذا مجزا بودجه خاصی برای این موضوع نداریم.

 

وی در خصوص هویت بخشی به شهر تهران به ویِژه از طریق المان های میادین گفت: ما در این  حوزه باید چند معیار را با هم ببینیم المان ها یکی از شاخص های اصلی هستند لذا امسال برای ۱۲ میدان  المان شاخص ساخته خو اهد شد. برای مثال برای میدان خراسان کار در حال انجام است برای میدان حضرت عبدالعظیم حسنی علاوه بر المان حجمی یک آرام سازی نیز انجام خوهد شد و در بازارچه شهرستانی منطقه ۱۳ نیز پروژه یکسان سازی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که می‌تواند شاخص باشد توجه به مبادی ورودی تهران است که در اولین مواجهه افراد و مسافرانی که وارد شهر می‌شوند قرار دارد. این در  شرایطی است که همین مبادی ورودی تهران حزء بی هویت ترین بخش های شهر هستند لذا با تاکید شهردار تهران برای این مبادی ورودی یک ابر پروژه تعریف کردیم و جلسات بسیاری با هنرمندان داشتیم طرح هایی تعریف شده که در کارگروه‌ها در حال بررسی است. در فاز نخست ورودی فرود گاه مهرآباد و در فاز بعدی در جنوب شهر تهران و از سمت فرودگاه امام این کار انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/VhoWw

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا