اجتماعیشهری، جامعه

اکران طرح های گرافیک محرم در سطح شهر تهران

 
اقتصاد جامعه؛ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: طرح‌های ارائه شده در کارگاه ملی طراحی گرافیک پس از بررسی اساتید برای اکران در سطح شهر تهران برای ایام محرم انتخاب خواهند شد. همچنین از سه اثر برتر نیز تقدیر می شود.
به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ برزین ضرغامی با اشاره به کارگاه ملی طراحی گرافیک محرم که با حضور اساتید رشته گرافیک از ۱۶ مردادماه در فرهنگستان هنر آغاز به کار کرد، گفت: این کارگاه ۱۸ مرداد ماه به کار خود پایان می دهد.
وی با بیان اینکه در این کارگاه ۷۲ هنرمند برجسته حوزه گرافیک زیر نظر اساتید برجسته به طراحی می پردازند، افزود: هنرمندان حاضر در این ورکشاپ متناسب با عاشورا و ماه محرم و همچنین با محوریت آزادگی و ظلم‌ناپذیری طرح‌هایی را خلق می‌کنند.
ضرغامی با تاکید بر اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران سالهاست در ایام محرم طرح هایی را با موضوع عاشورا و تاسوعا در سطح شهر تهران اکران می کند، گفت: از دوم مردادماه فراخوانی برای شرکت در این کارگاه ۳ روزه منتشر شد و هنرمندان از سراسر کشور با ارسال ۵ اثر گرافیکی در این‌ ورکشاپ‌ شرکت کردند.
به گفته وی هنرمندان پس از داوری آثارشان توسط استادان این حوزه به این کارگاه راه یافتند‌.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران یادآور شد: اگرچه برای حضور در کارگاه طراحی گرافیک محرم، محدودیت در تعداد افراد شرکت کننده وجود نداشت اما به صورت تصادفی تعداد شرکت کنندگان با تعداد یاران اباعبدالله در روز عاشورا برابر شد.
ضرغامی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان از شهرهای تهران، همدان، ساری، اصفهان و قم در این کارگاه حضور به هم رساندند تا ارادت خود را به امام حسین (ص) نشان دهند، افزود: اغلب هنرمندان، افراد جوان و ناشناس هستند که هر کدام با تفکر خود و با در نظر گرفتن شعار این کارگاه، آزادگی و ظلم ناپذیری، طراحی خود را انجام می دهند.
وی در خصوص استادان حاضر در این کارگاه بیان کرد: فرزاد ادیبی، اونیش امین اللهی، محمدرضا دوست محمدی از اساتید حوزه گرافیک و محمدسعید میرزایی به عنوان متخصص در زمینه ادبیات در این کارگاه حضور دارند. حضور میرزایی نشان دهنده اهمیت اشعار و جملات ادبی در طراحی است که در این زمینه به هنرمندان حاضر در کارگاه کمک می کند.
 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/U9fWJ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا