اجتماعیشهری، جامعه

بازدیدمدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از مقبره شهدای گمنام منطقه ۱۹

اقتصاد جامعه؛مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران با همراهی شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر از مقبره شهدای گمنام بوستان های ۲۲ بهمن و شقایق بازدید کرد.
به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، سردار علی اصغر محسن شیخی در این بازدید ضمن قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای گمنام ، از همت و اهتمام مدیریت شهری این منطقه نسبت به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با احداث دو مقبره شهدای گمنام تقدیر کرد.
او گفت: هر یک از ما در قبال شهدا رسالتی داریم و هرکسی که در این کشور از جایگاه و افتخاری برخوردار است به واسطه شهدا بوده است.
این مسئول با تأکید بر حفظ آرمان های شهدا ادامه داد: آنچه که شهدا از خود به جا گذاشته اند غیرت، فداکاری، مردانگی، و ولایت مداری آن ها است و در واقع اهتمام و از جان گذشتگی شهدا به واسطه آن اندیشه بوده است.
سردار شیخی ایستادگی کشور ایران را در شرایط و مشکلات کنونی به پشتوانه شهدا دانست و خواستار الگوگیری از وحدت دوران دفاع مقدس ، تبعیت از ولی امر مسلمین و حفظ آرمان های امام و شهدا شد.
علی توکلی شهردار منطقه نیز در حاشیه این بازدید احداث مقبره های شهدا را کاری ماندگار در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا ، ارج نهادن به مقام والای آنان و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت دانست.
او با اشاره به اینکه در سال ۹۹ احداث دو مقبره شهدای گمنام بوستان ۲۲ بهمن و بوستان شقایق با همت همکاران شهرداری منطقه ۱۹ در ابعاد ۱۰ در ۱۰ و ارتفاع ۴ متر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه اماکنی که در این منطقه محل قبور شهدای گمنام هستند، به یادمان مزین شده اند.
طی این بازدید همچنین سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر ضمن تقدیر از مدیریت شهری منطقه در احداث مقبره شهدای گمنام بیان کرد: یادمان شهدای گمنام در بوستان های شقایق و ۲۲ بهمن با پیگیری های مجدانه شهردار منطقه به ثمر رسید. ضمن اینکه به همت مدیریت شهری این منطقه اقدامات ماندگار دیگری همچون دیوارنگاره شهید سجاد زبرجدی اولین شهید مدافع حرم در حاشیه بزرگراه شهید تندگویان، نصب تابلوهای یادمان شهدا در بزرگراه های منطقه و … اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/S7r22

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا