اجتماعیشهری، جامعه

بازگرداندن ۵۲ پایگاه مدیریت بحران تهران به کارکرد اصلی

جامعه اقتصادی ؛سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان ورزش شهرداری طی یک جلسه ۷ ساعته با انعقاد توافق‌نامه‌ای  به منظور بازگرداندان ۵۲ سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش به مدیریت بحران تهران و نیز افزایش سرانه ورزش بانوان با توافق رسیدند.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر علی نصیری رئیس این سازمان با اعلام این خبر گفت: امروز در یک نشست صمیمانه  به همراه آقای دکتر اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران  و همکاران ارجمند ایشان، موفق شدیم یک توافق ۱۴ بندی  در چهار سرفصل  در خصوص واگذاری پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق شهرداری تهران که  سالهاست در اختیار سازمان ورزش بود و از محیط آن برای ورزش بانوان استفاده می شد، توافق جدیدی صورت گرفت.

وی افزود: بر مبنای توافق صورت گرفته علاوه بر این که ورزش بانوان نه تنها حذف نشود و آسیب نبیند ، بلکه ارتقا هم پیدا کند و در ضمن  ما بتوانیم از ظرفغیت این  این پایگاه ها  برای تامین سرانه های مدیریت بحران  شهر استفاده کنیم.

دکتر نصیری یادآور شد: تجهیزاتی که لازم است تا شهروندان شریف تهران برای زمان بحران در اختیار داشته باشند در بخش هایی از سوله های بحران ذخیره می شود و همینطور  بانوان ارجمندی که از این پایگاه ها به ورزش می‌پردازند  با آموزش های مدیریت بحران مثل امداد و نجات، اطفای حریق، کمک‌های اولیه  و تمرین‌های عملیاتی آشنا شوند و در این کلاس‌ها نیز شرکت کنند.

وی گفت:  ما ورزش را یک الزام مدیریت بحران می‌بینیم  و امیدواریم آمادگی بدنی  و آمادگی مواجهه با حوادث توامان  ایجاد شود.  ما از این به بعد پایگاه هایی که در اختیار خودمان قرار داشته و امکان این کاربری در آنها وجود دارد را نیز به این ظرفیت ۵۲ پایگاهی که پیش از این در اختیار سازمان ورزش بود اضافه می‌کنیم و  و همه پایگاه های ما با تعریف واحد در  سطح نواحی  به فعالیت خواهند پرداخت .

وی افزود: در این توافقنامه روی همه موارد توافق شد و تنها یک مورد باقی ماند که یک اختلاف دیدگاه کارشناسی وجود داشت که با نظر شهردار محترم تهران  تعیین تکلیف و نهایی خواهد شد.

در ادامه همچنین دکتر حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری نیز درباره این جلسه ۷ ساعته و نتایج آن گفت: بر مبنای این توافقنامه هم نظر مدیریت بحران در خصوص تامین زیرساخت های مورد نظر و هم سرانه ورزشی مورد نیاز بانوان در شهر تهران تامین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/6SHIu

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا