اجتماعیشهری، جامعه

بانک اطلاعاتی زنان موفق و فعال محلات به روزرسانی و یکپارچه می شود

اقتصاد جامعه؛ سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: درراستای طرح تقویت مشارکت اجتماعی زنان و دختران ، بانک اطلاعات زنان موفق و فعال محلات به روز رسانی و یکپارچه می شود.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروز آذر با اشاره به اینکه از دیدگاه متخصصان توسعه، مشارکت شهروندی عالی ترین سطح و نوع مشارکت است گفت: امروزه مشارکت اجتماعی شهروندان در امور شهری بیش از پیش به عنوان یک راهکار کارگشا ومددرسان نهادها و سازمان های اجتماعی، در جهت به حداکثر رساندن کارایی و اثربخشی مدیریت شهری مورد نظر برنامه ریزان و صاحب نظران شهری قرار دارد.

وی بااشاره به رویکردهای حوزه بانوان شهرداری تهران در تقویت مشارکت اجتماعی زنان در محلات ،گفت: از آنجائیکه زنان نیمی از جمعیت فعال را تشکیل می دهند، مشارکت آنان در فعالیت های اجتماعی یک ضرورت است ، برهمین اساس تقویت مشارکت اجتماعی زنان به عنوان یکی از اولویت برنامه های حوزه بانوان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه در گذشته بانک اطلاعاتی از زنان موفق و فعال محلات تهیه شده است و این اطلاعات به روز رسانی و یکپارچه می شود،افزود: بانوان موفق و فعال محلات به عنوان سرمایه اجتماعی می توانند فرصت شناسایی پتانسیل ها، نقاط قوت و نیازهای محلات را فراهم کنند و در مسیر برنامه های حوزه بانوان و تحقق ماموریت های مدیریت شهری در جهت بهبود کیفیت زندگی شهری وحل مشکلات محلات نقش موثری داشته باشند.

بهروز آذر تصریح کرد: به منظور اجرای برنامه های هدفمند در تقویت مشارکت اجتماعی زنان پس ازشناسایی زنان موفق و فعال محلات ، دوره های آموزشی با عنوان«زنان و مشارکت اجتماعی»در سطح محلات برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/QMmol

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا