اجتماعیشهری، جامعه

هوشمند سازی در منطقه۵ به شکل نظام مند اجرا می‌شود

‍ ‍ ‍اقتصاد جامعه؛معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه ۵، گفت: شورای تخصصی هوشمندسازی در منطقه۵، به شکل نظام‌مند و مستمر تشکیل می‌شود.
به گزارش اقتصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵، فاطمه سادات حمیدیان در حاشیه دومین جلسه شورای هوشمند سازی منطقه۵ افزود: هوشمندسازی امروزه نه تنها صرفا به عنوان یک فعالیت تکنولوژی محور و در قالب اداره فناوری، بلکه به عنوان یک راهبرد اساسی مشترک در تمام حوزه‌های برنامه‌ای و اجرایی منطقه۵، مورد توجه قرار گرفته است.او گفت: تمام تلاش همکاران ما بر سه مرحله شناسایی مشکلات، پیشنهاد راه حل‌های نوآورانه و اجرایی کردن پروژه‌های هوشمند سازی در سطح منطقه است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه۵ ادامه داد: این روند از شناسایی مشکل تا اجرایی شدن پروژه با استفاده از پتانسیل علمی و توانایی فردی پرسنل منطقه در قالب شورای تخصصی هوشمند سازی انجام می پذیرد.
حمیدیان به سیر شکل گیری شورای تخصصی هوشمند سازی در منطقه۵، اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از صدور فراخوان عمومی در سطح منطقه تمام متقاضیان عضویت در این شورا تست‌های استاندارد روانشناسی ، بازاریابی و مصاحبه حضوری را پشت سر گذاشتند و سپس نسبت به صدور احکام اقدام شد.
او تاکید کرد: تلاش ما از روز نخست بر این بود که شورا به صورت نظام مند و ساختار یافته تشکیل شود، به این منظور هنگام تدوین اساسنامه، تعریف دقیق نقش‌ها، وظایف و چشم اندازها مد نظر قرار گرفت و در نهایت موافقت مرکز تهران هوشمند مبنی بر تایید اساسنامه و شروع به کار شورای تخصصی هوشمند سازی در منطقه اخذ شد.
بر اساس این گزارش، رئیس مرکز تهران هوشمند شهرداری تهران در دومین جلسه شورای هوشمند سازی در منطقه۵، به تجربه‌های گذشته در زمینه هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: مرکز تهران هوشمند با هماهنگی و همکاری معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری نسبت احصای نیازهای فناورانه بخش‌های مختلف شهرداری تهران و برطرف کردن آنها اقدام‌های موثری را انجام داده است.
علی یقطین افزود: در حال حاضر روند طولانی عقد قرارداد و محدودیت‌هایی در باره اجرایی شدن پروژه‌های هوشمندسازی در سطح مناطق و سازمان‌ها وجود دارد که با توجه به مصوبات شورای راهبردی هوشمند سازی شهرداری تهران به ریاست شهردار تهران امیدواریم شاهد اجرایی شدن پروژه‌های هوشمند‌سازی بیشتری در سطح شهر تهران باشیم.
یقطین خاطر نشان کرد: اقدام منطقه۵، در زمینه راه‌اندازی شورای تخصصی هوشمندسازی و پیگیری مستمر موضوع‌های مرتبط یکی از شاخص‌ترین اقدامات در سطح مناطق ۲۲گانه است.
در جلسه شورای تخصصی هوشمند سازی منطقه۵، پس از بحث و بررسی در مورد موضوع‌های مختلف، مقرر شد در بازه‌ای سه ماهه حداقل دو قرارداد مرتبط با پروژه‌های هوشمندسازی ، نهایی و اجرا شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/79JS4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا