اجتماعیشهری، جامعه

با دستگاه‌هایی که در زمینه تامین تجهیزات مشارکت نمی‌کنند، برخورد قضایی می‌شود

جامعه اقتصادی :معاون پیشگیری و حقوق عامه دادستانی هم در این نشست گفت: شناسایی و فهرست بندی ساختمان های ناایمن از جمله اقداماتی است که در تهران انجام شد و به مالکان اخطار ایمن سازی صادر می شود و اگر مالک اقدام نکند، دادسرای ویژه ناحیه ۳۷ در این باره اقدام می کند.

به گزارش جامعه اقتصادی و به تقل از شهر؛ ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری از امروز-۱۱ تیرماه آغاز و تا ۱۳ تیرماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

۲هزار خودروی آتش‌نشانی در کشور کم داریم

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در آیین آغاز این نمایشگاه مراسم اظهار کرد: جامعه آتش‌نشانی صحبت های زیادی دارد و متأسفانه دچار بی مهری شده است.

وی افزود: ۲هزار خودروی آتش‌نشانی در کشور کمبود داریم که نیاز به عزم ملی برای تهیه آن است. زیرا خرید آن از عهده شهرداری ها خارج است. امیدواریم یک بودجه ملی از سمت رئیس جمهور به مجلس ارائه شود.

مدیرعامل آتش نشانی با بیان اینکه بعضی از شرکت‌های بیمه در حوزه آتش‌نشانی کم توجهی می‌کنند، ادامه داد: درصدی از درآمدهای شرکت های بیمه به سازمان آتش‌نشانی باید اختصاص پیدا کند، چون هر چقدر حوادث کاهش پیدا کند به نفع شرکت‌های بیمه است.

محمدی با پرداختن به موضوع شهادت آتش‌نشانان تصریح کرد: افرادی که در حوادث به شهادت می رسند، به عنوان شهید ثبت نمی‌شوند.

وی با اشاره به شغل آتش نشانی در میان ۳۰ شغل سخت گفت: آتش‌نشانی جزو محبوب ترین مشاغل است.

محمدی ادامه داد: در حوزه های ایمنی آتش‌نشانی، شهروندی و پیشگیری خوب کار نکردیم. متأسفانه در دانشگاه سر فصلی به عنوان حریق نداریم، در صورتی ظرفیت کار برای آن وجود دارد. لازم است تا موضوع ایمنی و حریق به مجموعه دانشگاهی و دروس اضافه شود. در کشورهای خارجی افراد از چهار سالگی با موضوع ایمنی آشنا می‌شوند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/Vnlck

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا