اجتماعیشهری، جامعه

برگزاری آئین رونمایی از تمبر یادبود پیشگامان داستان‌نویسی معاصر ایران در شمال تهران

اقتصاد جامعه؛تمبر یادبود “سیمین دانشور” و “جلال آل‌احمد” از پیشگامان داستان‌نویسی معاصر ایران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ملی پست، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و جمعی از مسئولان روز گذشته ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در شمال تهران رونمایی شد.

به گزارش اقتصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین رونمایی از تمبر یادبود پیشگامان داستان‌نویسی معاصر ایران “سیمین دانشور” و “جلال آل‌احمد” اظهارداشت: ثروت یک شهر، ساختمان‌های بلند یا برج‌های تجاری نیست بلکه ثروت یک شهر مفاخر و مشاهیر آن است، این افراد کیفیت شهر را ارتقا می‌دهند.

وی با تاکید بر حفظ آثار و بناهای تاریخی، فرهنگی و سیاسی گفت: طرح احیای یکصد خانه موزه در شهرداری تهران آغاز شده و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

حناچی با اشاره به حفظ خانه‌ها و بناهای واجد ارزش‌های تاریخی با مشارکت صاحبان اصلی آنها افزود: شهرداری تهران آمادگی دارد که در این زمینه پیشقدم شود.

وی گفت: ایجاد گذر حکمت از خانه موزه سیمین و جلال و خانه نیما در شهرداری تهران در حال بررسی است و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

گفتنی است آیین رونمایی از تمبر یادبود پیشگامان داستان‌نویسی معاصر ایران «سیمین دانشور» و «جلال آل‌احمد» به مناسبت یکصدمین سالروز تولد سیمین دانشور به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و همکاری شرکت ملی پست، موزه ارتباطات، شورای عالی تمبر و کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خانه موزه سیمین و جلال برگزار و از صفحه این خانه موزه در فضای مجازی پخش شد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/Hxe0O

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا