اجتماعیشهری، جامعه

برگزاری آیین های سوگواری در منطقه ۱۵

 

اقتصاد جامعه؛ آیین های سوگواری از ابتدای ماه محرم با مشارکت شهروندان و هیأت های مذهبی در مساجد و نمازخانه های ادارات شهرداری منطقه ۱۵ به اجرا درآمده است.

به گزارش نبض جامعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور سالار شهیدان و یاران باوفایش افزود: با شروع این ماه عزیز ویژه برنامه های مذهبی شامل سخنرانی، مسابقات فرهنگی، شب شعر، نمایشگاه و برنامه های مناسبتی در راستای گسترش فرهنگ عاشورایی و سبک زندگی امام حسین(ع)، انتقال مفاهیم عاشورایی و تقویت باورهای نسل جوان در سراهای محله و مساجد شاخص نواحی هفتگانه برپا شده است.

وی در ادامه افزود: برگزاری مسابقه عکس ویژه زنان و دختران در خصوص چگونگی شرکت صحیح در عزاداری های حسینی و تبیین فرهنگ صحیح عاشورا بین فرزندان با عنوان «من حسینیم»، آموزش کاهش مصرف مواد و ظروف پلاستیکی در ماه محرم با برپایی «کمپین زیست محیطی پیام آوران پاکی» و بازخوانی خطبه حضرت زینب با عنوان«سفیران پیام کربلا ” از جمله برنامه های این دهه است که به همت اداره فرهنگی منطقه اجرا می شود.

محمدی اضافه کرد: چاووشی خوانی عاشورا در مراکز پرتردد و شاخص منطقه، برگزاری سوگواره حسینی، برپایی ایستگاه های صلواتی در مساجد و هیئات مذهبی با مشارکت شهروندان با عنوان « شمیم عاشورا » و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با محوریت ماه محرم با عنوان «گذر هنری» نیز به اجرا در می آید.

شایان ذکر است؛ با هدف هویت بخشی سیمای بصری ،پوستر و بنر های تبلیغاتی با موضوع دو بیتی های محرم تهیه و در معابر و ساختمان های منطقه نصب شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/8MJsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا