اجتماعیشهری، جامعه

برگزاری نشست هماهنگی استقبال از مهر ۱۴۰۰

اقتصادجامعه؛در سال جاری، جلسه هماهنگی استقبال از مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش اقتصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، با توجه به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و تغییر رفتار الگوی ترافیک و افزایش سفرهای آموزشی و درون شهری، جلسه ای به صورت مجازی با حضور جمعی از معاونین، مدیران و شهرداران نواحی، نمایندگان نیروی انتظامی، راهنمایی رانندگی منطقه ۱۰، سرکلانتر غرب پلیس راهور فاتب و آموزش و پرورش منطقه با هدف تبادل نظر و هماهنگی درون و برون سازمانی برگزار شد.
در این جلسه، با توجه به شیوع بیماری کرونا و وجود وضعیت فوق العاده در سطح شهر تهران مقرر شد تا اقدامات لازم جهت آمادگی از سوی اعضا انجام پذیرد تا در صورت اعلام و تایید ستاد ملی کرونا و باز گشایی مدارس، هیچگونه چالش و خللی جهت تردد دانش آموزان و دانشجویان به مراکز آموزشی و بالعکس به وجود نیاید. از اینرو تاکید شد علاوه بر بازبینی مسیر اتوبوس های تندرو و رفع سایر ناهمواری های موجود در سطح معابر اصلی و اطراف مدارس و با اولویت موارد اعلامی از سوی آموزش و پرورش، هماهنگی کامل میان آموزش و پرورش، راهور منطقه و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سایر اعضا در راستای اجرای برنامه ها انجام پذیرد. از جمله این موارد می توان هماهنگی در خصوص ایجاد پلیس مدارس، سرویس مدارس، بازبینی و مرمت تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی، تجدید خط کشی محوری و گذرگاه های عابرپیاده بویژه فهرست اعلامی از سوی پلیس راهور منطقه و ایمن سازی تجهیزات ترافیکی اشاره نمود. ضمناً به منظور آمادگی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، کنترل و بهسازی ایستگاه های اتوبوس تندرو BRT، ایستگاه های اتوبوس معمولی و ایستگاه های تاکسی، ساماندهی پایانه ها و توقفگاههای اتوبوس و تاکسی، بویژه مواردی که در مجاورت مدارس هستند، مورد بازبینی و در صورت لزوم، مورد مرمت وبهسازی قرار گیرند.
همچنین حضور پلیس راهور و توزیع مناسب نیروها در معابر و تقاطعات اصلی و نیز در اطراف مدارس جهت نظارت و کنترل رفت و آمد خودروها و در صورت نیاز اعمال قانون از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.
بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، به منظور روانی ترافیک در طول ایام بازگشایی مراکز آموزشی، مقرر شد تا هیچگونه مجوزی برای حفاری های غیر ضروری و تاثیرگذار بر ترافیک صادر نگردد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/yKb66

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا