اجتماعیشهری، جامعه

برگزاری ۹عنوان ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در منطقه۹

اقتصادجامعه؛به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹ نسبت به اجرای ۹ عنوان برنامه در ماه میهمانی خدا در قسمت غربی پایتخت اقدام می کند.

به گزارش اقتصادجامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، علیرضا خامسیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: امسال و با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، تدابیر لازم برای حفظ سلامت شهروندان به منظور اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان انجام شده است.
وی با اشاره به برنامه های اجرایی در قسمت غربی پایتخت افزود: این برنامه ها شامل قطعه ای از آسمان با حال و هوای عطر افشانی و غبار روبی و شستشوی فرش مساجد، پویش ماه مهربانی شامل فراخوان شرکت در مسابقه، حال و هوا ی ماه رمضان در قالب عکس و کلیپ کوتاه با موضوعات نماز جماعت خانوادگی، سفره افطاری، سحری، آداب و رسوم سنت حسنه در شبکه های مجازی، اجرای برنامه ای با عنوان میهمانی خدا به مناسبت ایام ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت شامل ارزاق و مواد خوراکی با تهیه و بسته بندی و توزیع میان خانواده های کم بضاعت در محلات منطقه۹ است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹ افزود: اجرای سی روز سی آیه شامل ارسال هر روز یک آیه از قرآن در خصوص ماه مبارک رمضان به همراه معنی در فضای مجازی، برنامه تلاوت نور(مسابقه مجازی قرائت قرآن کریم) با ارسال اطلاعات مسابقات ازطریق فضای مجازی و تلاوت سوره های کوچک توسط کودکان از ویژه برنامه های قرآنی در این ماه پر خیر و برکت است.
وی همچنین از برگزاری کاروان سیار رمضان، شامل کاروان جشن سیار همدلی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی مولودی خوانی و سرود به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) با همکاری و مشارکت پایگاه های بسیج منطقه خبر داد.
خامسیان در پایان ضمن اشاره به اجرای شب شعر علوی در شبکه مجازی متذکر شد: برگزاری نماز جماعت و احیا در فضاهای شهری نزدیک مساجد و در نهایت اجرای نوای نواحی که شامل برگزاری مراسم آئینی، فرهنگی و هنری اقوام در قالب اجرای برنامه های مختلفی از قبیل چاووشی خوانی، ساز و نقاره، دمامه زنی از دیگز برنامه های ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/tJGk9

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا