اجتماعیشهری، جامعه

بزرگداشت شعائر ملی و مذهبی از وظایف مدیریت شهری

جامعه اقتصادی :شهردار منطقه ۴در نشست اعضای ستاد مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به میزبانی شهرداری منطقه ۴ بر حفظ ارزش های مذهبی و ملی و بزرگداشت اینگونه مناسبت ها تاکید ویژه داشت.
به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ در این نشست علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ ضمن تسلیت ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزدهم خردادماه گفت: ارج نهادن به مناسبت های ملی و مذهبی یکی از اولویت های اصلی مدیران شهر به شمار می رود و در این راستا مدیریت شهری وظایف مهمی را بر دوش دارد.
وی در این جلسه با بیان اینکه همه ما مدیون امام راحل و شهدای مبارز انقلاب اسلامی هستیم، گفت: اگر مبارزات و حرکت بنیانگذار انقلاب اسلامی و این شخصیت بلندمرتبه نبود، امروز هیچ اثری از ایران سربلند و اسلامی در سراسر جهان نبود.
کمالی زاده افزود: چهاردهم خرداد ماه یادآور مصیبت عظیم و جانکاه ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است. شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی و اتحاد مردم توانست کاخ ظلم و ستم را فروریزد و پرچم حق و حقیقت را برافراشته نماید.
شهردار منطقه ۴ با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ماه گفت: قیام تاریخی و خونین ۱۵ خرداد با رهبری، سیاست و درایت حضرت امام راحلمان شکل گرفت و زمینه ساز سست شدن پایه های ظالمانه حکومت ستم شاهی پهلوی شد و همچنین زمینه احیای تمدن بزرگ اسلامی را در جهان فراهم کرد.
کمالی زاده در ادامه در زحمات، رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدای خدمت به خصوص رییس جمهور محبوب شهید سخن راند و گفت: سانحه از دست دادن این عزیزان اتفاق ناگواری بود که جبران پذیر نیست.
مدیریت شهری منطقه ۴ در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های ویژه منطقه در اجرای شعائر دینی و انقلابی و بزرگداشت مراسم چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه و مراسم چهلم شهدای خدمت دستورات لازم را ارائه داد.
شایان ذکر است اقدامات روز ۱۴ خرداد ماه در مرقد مطهر حضرت امام راحل (ره) ، هویت بخشی به سیمای بصری شهر و انجام تبلیغات محیطی، پذیرایی از زائرین؛ برپایی غرفه های یادبود، سیاه پوشی و اکران های مناسبتی و خدمات رسانی به زائران در تمام جنبه ها چه فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری، پزشکی و … از دستوراتی بود که شهردار منطقه ۴ در این جلسه تاکید داشت.
گفتنی است در این جلسه رییس ستاد برگزاری مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه ۴، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کربلا، رییس راهور منطقه، رییس بنیاد شهید، نماینده سرکلانتری چهارم منطقه، مدیر منطقه ۳ شرکت اتوبوسرانی،؛ به همراه رییس فرهنگسرای سلامت، نماینده امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاون پرورشی آموزش و پرورش، و نماینده کانون رضوی منطقه ۴ حضور داشتند.

 

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/AJspk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا