اجتماعیشهری، جامعه

بهره برداری۲۷ طرح مناسب سازی معابر و ساختمانها در محلات ۹ گانه منطقه ۱۶

اقتصاد جامعه؛ پورنصر شهردار منطقه ۱۶ تهران از انجام بیش از ۲۷ مورد طرح مناسب سازی معابر ، ساختمانها و تحویل بسته حمایتی ویژه معلولین در محلات نه‌گانه خبر داد.

به گزارش اقتصاد حامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶؛ پیمان پورنصر شهردار منطقه از اتمام بیش از ۲۷ طرح مناسب سازی در محلات ۹ گانه و دعوت از نمایندگان انجمن‌های معلولین برای سنجش استانداردهای این پروژه‌ها و اقدامات در حوزه عمرانی ، ترافیکی و اجتماعی خبر داد.

وی با بیان اینکه تهران شهری برای همه است، تاکید نمود ، معلولین و افراد کم توان نیز به مثابه سایر شهروندان از حقوق شهروندی برخوردار هستند و باید شرایط رفاه و حضورشان در جامعه را مهیا کرد، با توجه به این نکات، اجرای طرح‌های مناسب سازی با در نظر گرفتن وضعیت معلولین شامل نابینایان و افراد کم توان که با ویلچر در سطح شهر تردد دارند، اجرا شد و چند پروژه مناسب سازی در حال تکمیل است که پیشرفت قابل توجهی داشته و تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

شهردار منطقه در ادامه با اشاره به اهمیت مناسب سازی ایستگاه های اتوبوس در سطح منطقه گفت: بخش اعظمی از ایستگاه اتوبوس در سطح منطقه مناسب‌سازی شده است، وی در تشریح اقدامات انجام شده در زمینه مناسب سازی پروژه های ویژه معلولین و افراد کم توان در محلات ۹ گانه خاطرنشان کرد: در طرح مناسب‌سازی می‌توان به مناسب سازی ساختمان‌های اداری منطقه، نواحی و سراها، نصب بالابر، رمپ معلولین، مناسب سازی سرویس‌های بهداشتی، نصب میله های دستگرد و تایل های سکه‌ای در حجم مناسبی اشاره کرد.

شهردار منطقه با اشاره به اهمیت و هدف طرح مناسب سازی در منطقه گفت: برای سنجش استاندارد طرح و بهره برداری معلولین از انجمن ها و افراد معلول و کم توان دعوت به عمل آمد تا با حضور در محل های مناسب سازی شده استاندارد پروژه‌ها را مورد سنجش قرار دهند و برای رفع نواقص احتمالی، یاری رسان منطقه باشند.

مناسب سازی دو بوستان جوادیه و ابریشم نیز به اتمام رسید
مناسب سازی ساختمان های اداری در منطقه با پیشرفت قابل توجهی در دست اقدام است
چهارمین جلسه کمیته مناسب سازی منطقه برگزار گردید که تا تحقق کامل اولویت ها فاصله کمی مانده است و بر اساس تبصره ۳۱ بودجه ابلاغی ۱۳۹۹ ، در بند دو از ۱۵% کد پروژه ها جهت عملیاتی نمودن مصوبات کمیته نیز تخصیص اعتبار صورت می پذیرد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/2MmyN

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا