اقتصادیبازار سرمایه

کبیری عنوان کرد: بورس، شفاف ترین نهاد اقتصادی

اقتصاد جامعه؛  هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: شاخص های بورس در چند سال اخیر روند صعودی داشته و بازار سرمایه در یک اقتصاد سالم می‌تواند با نقش‌آفرینی، نقدینگی جامعه را از حوزه های آسیب‌زا و تورم زا دور و تخصیص آن منابع را مدیریت کند.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، سیدتقی کبیری، عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به  وضعیت شاخص های بورس در تالار شیشه ای، گفت: یکی از شفاف ترین حوزه های اقتصادی بورس است که معاملات در این بازار به صورت شفاف انجام می شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ممکن است در بورس سودآوری  دراز مدت باشد، افزود: امنیت و شفافیت سرمایه در  بورس یکی از ارکان مهم است. باید به بورس توجه کنیم و نقدینگی را به سمت بازار سرمایه سوق دهیم.

نمی توان روی بازارهای کاذب سوداگر حساب و کتاب باز کرد

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر نوساناتی در حوزه ارز و سایر حوزه های اقتصادی مشاهده شد، ادامه داد: علیرغم نوسانات در بیشتر بازارها، در حوزه بورس روند شاخص ها رو به رشد و ثابت بود، لذا هر چقدر بورس بتواند بازار را در دست گرفته و مدیریت کند، سرمایه های بازارهای کاذب همانند ارز، سکه و خودرو را می توان به سمت بازار سرمایه هدایت کرد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/Gqbf0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا