اجتماعیشهری، جامعه

بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده هستند

 

به گزارش اقتصاد جامعه،سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه شورا ضمن تبریک هفته بسیج از حضور برادر گرامى سردار “حسن زاده” در شورا که پیام آور عهد و میثاق بین برادران انقلابی بوده‌اند تشکر کرد و گفت: حضرت امام (ره) فرمودند من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت می کنم که نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیافتد و نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی خود به فراموشی سپرده شوند.

تشکری هاشمى در تذکرى یادآور شد: همکاران عزیزی داریم که فرزندان یادگاران دفاع مقدس هستند و شاید پدران و مادران شهدا امروز عده قلیلشان در جمع ما حاضر باشند. کسانی که جوانی و نوجوانی خود را در جبهه گذرانده و اکنون دوران میان سالی و کهنسالی را می گذرانند اما اما فرزندان این یادگاران امروز برای اشتغال و برای کار با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بارها در جلسات مطرح شده که موضوع تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگر به سرعت پیگیری شود به قانون اخیر مجلس هم اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از این عزیزان در شرکت و سازمان هاى مرتبط با شهرداری همکارى می کنند که برابر با این مصوبه قانونی بر موضوع تبدیل وضعیت شان تاکید شده است از این جهت نباید بیش از این فرزندان شهدا و ایثار گر را بلا تکلیف بگذاریم .

تشکرى هاشمى با تاکید بر اینکه مسئله تبدیل وضعیت این عزیزان باید هر چه سریعتر به مرحله عمل برسد خواستار اطلاع رسانی لازم در این زمینه شد .

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامى شهر تهران در ادامه به پیام هاى ایثار گران مبنی بر عدم عدم تبدیل وضعیتشان در فشای مجازى اشاره کرد.

تشکرى هاشمى در ادامه تذکر خود با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ترافیک تهران که فرمودند ” ترافیک مشکلی است در زندگی مردم و این باعث گرفتاری مردم شده این راه حل دارد که از طریق علمی و کار کارشناسی علمی تعیین می شود” اظهار کرد:
عزیزان چند سالی است که شهر تهران مورد غفلت واقع شده و در بحث توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت ها اقدامات عاجل صورت نگرفته و امروز ما با حمل و نقلی مواجه شدیم که به شدت آسیب پذیر شده است.

وی ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی امروز بیش از ۹۰ درصد به سن فرسودگی رسیده و در عین حال در مترو تهران هم به واسطه عدم اور هال با مشکلاتی مانند اتفاق روز گذشته مواجهه هستیم که چرخ های واگن قفل شده و بیش از نیم ساعت مردم در قطار محبوس میشوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى از شهردار تهران خواست با توجه به کمبود قطعات در انبار های شرکت واگن سازی، اورهال کردن تعدادی از قطارها را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلبو ایمنی و ترافیک شهر تهران گفت: مادامی که وضعیت حمل و نقل عمومی را بهبود نبخشیم، صحبت کردن از حل ترافیک تهران بی معنی خواهد بود ، تقاضای ما از شهردار این است به صورت عاجل نسبت به تامین ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانى اقدام نمایند چرا که از ابتداى آذر ماه طرح ترافیک به وضعیت اولیه باز می گردد و بسیاری از مردم مجبور به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند بود.

تشکرى هاشمى در ادامه نسبت به آلودگى هواى تهران هم منذکر شد و یادآور شد همه ساله در اواخر پاییز و اوایل زمستان با پدیده اینورژن مواجه هستیم این در حالیست که امروز کیفیت سوختی که به کارخانجات و نیروگاه ها داده می شود وضعیت مطلوبی ندارد و درصد بالای گوگرد این سوخت ها هوای تهران را آلوده تر میکند از سوى دیگر خودروهای فرسوده و نبود حمل و نقل عمومی مناسب و به هم ریختگی در آمد و شد مردم نیاز به مشارکت جدی همه نهادها است.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/1Ujrb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا