اقتصادیبانک و بیمه

بیمه پرچمدار مدیریت ریسک

اقتصاد جامعه؛ رئیس کل بیمه مرکزی :صنعت بیمه پرچمدار ریسک در کشور است و راه اندازی مرکز ملی مدیریت ریسک، به عنوان یک تحول بزرگ در تعادل اقتصادی کشور، فعالان اقتصادی می‌توانند در فضایی امن و آرام فعالیت کنند .

ابه گزارش قتصاد جامعه؛ غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی معتقد است؛ صنعت بیمه خود را در بزنگاه‌های حساسی نظیر تحریم‌های ناجوانمردانه، بحران کرونا، زلزله‌ها و سیل‌های اخیر به اثبات رسانده و با حمایت نهاد قانونگذار و تصویب لوایح مهم بیمه ای، این روند با شتاب ادامه دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی می گوید؛ تبیین ظرفیت‌های ناشناخته صنعت بیمه و تاثیر آن در افزایش ضریب رضایت و رفاه جامعه امری ضروری است و در زمینه همگانی سازی بیمه‌های زندگی و شناسایی قابلیت‌ها و مزیت‌های آن، اقدامات خوبی انجام شده، اما باید به سمت فرهنگسازی عمومی بیمه‌های آینده ساز حرکت کنیم.

بنابراین گزارش؛ سلیمانی تاسیس مرکز ملی مدیریت ریسک را یک تحول بزرگ در تعادل اقتصادی کشور می داند و می گوید؛ با راه اندازی این مرکز فعالان حوزه کسب و کار، تولید و خدمات، شبکه‌های واردات و صادرات و بنگاه‌های دیگر اقتصادی می‌توانند در فضای امن و آرام به فعالیت بپردازند.

این گزارش حاکی است؛ به اعتقاد سلیمانی؛ صنعت بیمه به تمهیداتی نیاز دارد تا با رقابتی‌تر شدن بازار بیمه خدمات ارزان و با کیفیتی را به دست مصرف‌کنندگان برساند .  وی افزود تفکیک ذخیره‌ بیمه‌های زندگی و غیر زندگی یک اصل مالی در بحث حسابرسی صنعت بیمه است وبانک‌ها، نهادهای پولی و مالی، بنگاه‌های اقتصادی و بازار سرمایه از رقبای جدی صنعت بیمه در ارائه بیمه‌نامه های زندگی به شمار می‌روند و در این مسیر، اعطای حق انتخاب محل سرمایه‌گذاری به بیمه‌گذاران نیز در افزایش ضریب نفوذ این رشته اثرگذار، کمک خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ رییس کل بیمه مرکزی افزایش ضریب نفوذ بیمه را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی می داند و معتقد است؛ بالا رفتن سطح نفوذ بیمه در گروی تغییر رویکردهایی است که در حال حاضر با چالش‌های بسیاری روبرو است.

بنابراین گزارش؛ آذرماه سال گذشته و درهمایش ملی بیمه و توسعه سلیمانی از راه اندازی مرکز ملی ریسک کشور با محوریت صنعت بیمه و ریسک‌های بزرگ مراکز تولیدی خدماتی و سایر نهادهای اقتصادی خبر داده بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/z86ts

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا