اجتماعیشهری، جامعه

تاکید شهردار منطقه ۱۵ به تشویق مالکان برای اخذ پروانه ساختمانی

جامعه اقبتصادی ؛کمیته در آمد منطقه ۱۵ به ریاست محمد شیری شهردار منطقه برگزار و در آن بر تشویق مالکان برای اخذ پروانه ساختمانی و رسیدگی به تخلفات موجود توسط شهرداران نواحی تاکید شد.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، شیری در این کمیته با تاکید بر ابلاغ دستورالعمل اجرایی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری کشور در سال ۱۴۰۲ با رویکرد استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت قانونی و با هدف تسریع و سهولت در اجرای این قانون و استفاده به موقع حداکثری از ظرفیتهای نهفته در آن جهت تعیین تکلیف ساختمانهایی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه ساخته شدند، گفت: در این راستا وظیفه شهرداران نواحی سنگین تر شده و می بایست نسبت به شناسایی املاک مذکور و همچنین تشویق مالکین به اخذ گواهی اقدام کنند.

شهردار منطقه ضمن تشکر از زحمات شهرداران نواحی در تمامی حوزه های کاری خاطر نشان کرد: اکنون ملاک عمل و ارزیابی شهرداران نواحی همین موضوع است. بنابراین ضروری است که تا آذر ماه از فرصت بهره برده و نسبت به آگاه سازی و توجیه شهروندان به موضوع اقدام کنند تا شهروندی به جهت بی اطلاعی متضرر نشود.

شیری در ادامه به موضوعات درآمدی و قراردادی اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته تحقق درآمد منطقه نزدیک ۱۰۰ درصد بود ولی امسال به جهت اینکه تعهد درآمدی بیش از دو برابر پیش بینی شده است کار دشوارتر شده و به منظور تحقق درآمد، نیاز به مراجعه حضوری شهرداران نواحی و مذاکره با مالکان و همچنین برگزاری جلسات هفتگی درآمد است.

بر پایه این گزارش، در این نشست معاون شهرسازی و معماری، روسای ادارات درآمد و اجرای احکام و همچنین شهرداران نواحی هفتگانه به ارائه گزارشی از پی گیری ها و اقدامات انجام شده در حوزه کاری خود پرداختند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/fGwJT

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا