اجتماعیشهری، جامعه

تجدید میثاق اهالی دارالمومنین تهران با آرمان های امام راحل

جامعه اقتصادی،ویژه برنامه های متعدد فرهنگی، آیینی و مذهبی، به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای استفاده عموم شهروندان دارالمومنین تهران اجرایی می شود.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به اینکه این برنامه ها در دو بخش حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و محلات منطقه اجرا می شود، گفت: تمامی برنامه ها برگرفته از محتوای پویش مردمِ امام(ره) و جهاد تبیین برنامه ریزی و اجرا می شود.

به گفته وی فراهم ساختن بستر مناسب برای حضور و مشارکت فعال شهروندان در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) در حرم مطهر و استفاده از ظرفیت و مشارکت حداکثری مساجد، پایگاه های بسیج، گروه های خودجوش مردمی برای برگزاری تمامی برنامه ها از سیاست های اجرایی فعالیت های منطقه است.

برگزاری جلسات سخنرانی و نشست های علمی درخصوص معرفی شخصیت والای حضرت امام خمینی(ره) در مساجد، پایگاه های بسیج و مراکز فرهنگی، تولید و بازنشر محتوا در خصوص وصیت نامه حضرت امام و مقام معظم رهبری در شبکه ها و فضای مجازی، برگزاری محافل قرآنی ، پخش فیلم های مستند همراه با تحلیل از زندگی نامه و مبارزات حضرت امام در دوران ستمشاهی و قیام ۱۵ خرداد ، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت معرفی ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) و بازخوانی و اجرای سرودهای حماسی از ویژه برنامه هایی است که به همین مناسبت با محوریت پایگاه های مذهبی و میادین منطقه برگزار می شود.

سالاری پور از برگزاری پردیس بزرگ فرهنگی «مردم امام» در حرم مطهر امام خمینی(ره) در سالروز ارتحال ایشان خبرداد و افزود: دارالمومنین تهران نیزهمراه با سایر مناطق و شهروندان در این پردیس با برپایی غرفه و برنامه های متنوع هنری و فرهنگی، نمایشگاه محصولات قرآنی چاپی، نرم افزاری، رسانه ای و … سالروز بنیان گذار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را گرامی می دارد.

گفتنی است؛ ارائه خدمات در بخش های مختلف فضای سبز ، پسماند، زیبا سازی و نگهداشت شامل دیوار نویسی، بهسازی فضای سبز، زیباسازی محیطی و استقرار کانکس و مخزن ۴۲۱ لیتری از جمله فعالیت هایی است که با حضور ۲۱ ساعته گروه های پیشتیبانی حوزه شهری منطقه ۱۴ برای این مراسم انجام می شود.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/LYbse

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا