![تحول در ارائه خدمات پستی فرانسه تمامی ندارد تحول در ارائه خدمات پستی فرانسه تمامی ندارد](https://eghtesadejameh.ir/wp-content/uploads/2019/10/IMG_20191021_203543_062.jpg)
اقتصاد جامعه؛ با اینکه تغییر در شیوه کسب و کار در پست فرانسه از سال ۲۰۰۳ کلید خورده، اما نوگرایی و تحول در این کشور همچنان ادامه دارد.
به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، پست فرانسه به عنوان یکی از درآمدزاترین نهادهای اداری در اروپا، در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ و براساس برنامهای پنج ساله با عنوان «عملکرد و همگرایی» که از سال ۲۰۰۳ کلید خورده بود، انقلابی در تمام جنبههای کسب و کاری خود ایجاد کرد.
پست این کشور که پیش از این، در سطح بینالمللی در زمینۀ امانات اکسپرس در اروپا پیشتاز بود و در سطح داخلی موفق به ایجاد پست بانک شده و در زمینۀ خردهفروشی هم از بسیاری از رقبا پیش افتاده بود؛ با اجرای برنامههای نوین، موفق شد با پنج هزار شریک جدید قرارداد امضا کرده و شبکه دفاترش را گسترش دهد.
موفقیت این برنامۀ پنج ساله باعث شد که برنامۀ دیگری تحت عنوان «عملکرد و اعتماد» در دستور کار قرار گیرد که هدف آن تقویت عملکرد و افزایش اعتماد مشتریان به پست فرانسه بهعنوان دوّمین نهاد پیشرو از منظر درآمد در میان مجریان پستی اروپاست.
این شرکت در سال ۲۰۰۷ به پروژۀ «اسب بالدار» که هدف آن پرداخت از طریق تلفن همراه است نیز محلق شد؛ طرحی که شش بانک بزرگ و چهار مجری تلفن همراه آن را پشتیبانی میکردند.
«ژئوپست» از دیگر برنامه های تحول خواهانه ای است که در این کشور به اجرا درآمده است، این سرویس در زمینه امانات اکسپرس زیر ۵٫۳۱ کیلوگرم فعالیت دارد و بخش عمده درآمد آن حاصل از مرسولات بینالملل است و در بیش از ۴۰ کشور فعالیت میکند.
ژئوپست در سال ۲۰۰۶، «اگزاپک» را که در زمینه توزیع امانات زیر ۳۰ کیلوگرم در بخش کسبوکار فعال است و سالانه بیش از ۳۲ میلیون مرسوله مشتریان را توزیع میکند، به صورت B2B به کار گرفت.
گردش موجودی پست فرانسه در همان سال ۲۰۰۷ و پایان اجرای برنامۀ پنج ساله بالغ بر ۸۱۹٫۲۰ میلیارد یورو رسید. این در حالی است که تحوّل در ارائۀ خدمات پستی در فرانسه تمامی ندارد و خبرهایی که به گوش میرسد نشان میدهد این شرکت مشغول کار روی پروژهای است که در آن از پهبادها برای توزیع مرسولههای پستی استفاده خواهد شد.