اجتماعیشهری، جامعه

تشریح برنامه های اجراییمنطقه۲۱ به مناسبت هفته ملی سلامت

اقتصاد جامعه؛همزمان با هفته ملی سلامت، برنامه های متنوع فرهنگی-هنری، اجتماعی، ورزش و سلامت-محور در سطح #منطقه۲۱ به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی شهرداری #منطقه۲۱، مصطفی بیگی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با بیان خبر فوق گفت:
هفتم آوریل به عنوان روز جهانی سلامت، مصادف با سالگرد تاسیس سازمان بهداشت جهانی WHO و تصویب اساسنامه این سازمان در سال۱۹۴۸ است که در ایران اول تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است.
وی ادامه داد:
سرمایه گذاری برای ایجاد خدمات بهداشتی اولیه باکیفیت، قابل دسترس و عادلانه، اولین گام عملی، کارآمد و موثر جهت نیل به ساخت جامعه سالم است و هفته ملی سلامت فرصت مغتنمی است که اهمیت و جایگاه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان و همچنین نقش مشارکت مردم و همکاری مجموعه نهادهای دولتی و غیردولتی به منظور ارتقای کیفیت سطح زندگی شهروندی بار دیگر مورد تاکید و بررسی قرار گیرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:
این اقدام فرصتی را برای سازمان های متولی امر مهم سلامت فراهم آورده تا برنامه های خود را جهت ارتقای سطح سلامت شهروندان در مسیری عادلانه پیش ببرند. این برنامه ها با هدف توسعه مشارکت های مردمی، توسعه زمینه همکاری های بین بخشی و معرفی یک قرن جایگاه سلامت در شهرداری تهران برنامه ریزی شده است.
بیگی افزود:
از جمله این برنامه ها می‌توان به برگزاری وبینارهای آموزشی با موضوع سلامت روان، تغذیه سالم و تقویت سیستم ایمنی بدن، برگزاری کلاس های آموزشی، برپایی جشنواره آشپزی سالم، انجام مشاوره تلفنی، برگزاری سوگ آنلاین برای هم محله ای ها، تکریم افراد باسابقه در حوزه سلامت، تقدیر از سازمان های مردم نهاد، قدردانی از دبیران فعال منطقه ای، تشکر از کارکنان مراکز خدمات سلامت، توصیف طرح همگام سلامت با انتشار ویدئو کلیپ، افتتاح سراهای محله مناسب سازی شده، مسابقه داستان های نیمه تمام و … اشاره کرد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد:
با همکاری و کوشش دلسوزانه و همدلانه متولیان امر سلامت می‌توان گام موثری در راستای بهبود و ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی شهروندان #منطقه۲۱ برداشت.

 

👇
@akhbare21

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/AAD8t

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا