اجتماعیشهری، جامعه

تکمیل و تجهیز پایانه کلاهدوز

 

اقتصاد جامعه؛ علی امام از تکمیل و تجهیز پایانه کلاهدوز در بخش شرقی خط ۴ متروی تهران خبر داد و عنوان کرد: این اقدام به منظور بستر سازی برای کاهش سرفاصله حرکتی در خط مذکور از ۴ دقیقه به ۲ و نیم دقیقه و با هزینه ای بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در ۲ بخش عمرانی و تجهیزاتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر تکمیل و تجهیز پایانه کلاهدوز در شرقی‌ترین نقطه خط ۴ متروی تهران عنوان کرد: در سال های گذشته پارکینگ پایانه کلاهدوز راه اندازی شده بود. آنچه که اکنون به عنوان پروژه عملیات عمرانی این پایانه در نظر گرفته شده مربوط به راه اندازی بخش تعمیرگاهی است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: بخش عمرانی این پروژه در ۲ فاز انجام می شود که طراحی فاز اول آن انجام و عملیات عمرانی آن تاچند ماه آینده آغاز می شود.
او با بیان این که طراحی و اجرای فاز دوم این پروژه در برنامه سال آینده قرار دارد، افزود: پیش بینی می شود ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش عمرانی پایانه کلاهدوز هزینه شود.
امام در خصوص پروژه تجهیز پایانه کلاهدوز عنوان کرد: تجهیز این پایانه نیز توسط یک پیمانکار به صورت جداگانه انجام خواهد شد. مواردی همانند تجهیزات تعمیرگاهی، سیستم شستشوی قطارها و بالابر مهمترین و پر هزینه ترین بخش پروژه تجهیز پایانه کلاهدوز است.
او با اشاره به اینکه سیستم شستشوی قطار در سال های گذشته از شرکت های چینی خریداری می شد، گفت: اکنون این سیستم از شرکت‌های داخلی تامین می‌شود اما سایر تجهیزات تعمیرگاهی باید از خارج کشور تهیه شود.
مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به این که بر اساس برآوردهای صورت گرفته تجهیز پایانه کلاهدوز ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد، اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب مشاور تجهیز پایانه کلاهدوز هستیم. با توجه به محدودیت بودجه‌ای آغاز عملیات اجرایی پروژه تجهیز سال آینده انجام می‌شود.
امام در پایان با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز پایانه کلاهدوز یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها از ۴ به ۲ و نیم دقیقه در خط ۴ متروی تهران است، گفت: به دلیل این که پارکینگ پایانه کلاهدوز قبلا افتتاح شده بود مدیران در دوره های گذشته برای تجهیز و تکمیل آن رغبتی نداشتند اما با توجه به این که در دوره فعلی سیاست شرکت مترو کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و بهبود خدمات رسانی به شهروندان در کنار تکمیل و توسعه خطوط است، این پروژه با وجود هزینه بالایی که دارد در دستور کار شرکت مترو قرار گرفته است

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/CJFqd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا