اجتماعیشهری، جامعه

توزیع ۱۰ هزار اصله نهال در سطح منطقه ده بین شهروندان

اقتصاد جامعه؛‍ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۰ گفت: در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و آغاز سال نو بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در سطح منطقه کاشته و در میان شهروندان توزیع شد.

به گزارش اقتصاد جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، رضا شرفی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اهمیت حفظ و گسترش فضای سبز به عنوان یکی از مؤثرترین پدیده‌های محیط زیست، گفت: توسعه فضاهای سبز در منازل و معابر علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در کاهش آلودگی هوا، کاهش دما و تلطیف هوا موثر است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود: در راستای افزایش چشم اندازهای بصری و تلطیف روحیه شهروندان پیش از آغاز سال جدید، علاوه بر توزیع و کاشت بیش از ۱۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در بوستان ها، معابر، منازل شهدا، مدارس و مکان های خاص بالغ بر ۱۰ هزار درختچه شامل گونه های مختلف اعم از بربریس، پیروکانتا، یاس هلندی، روت بال و … نیز کاشته شد.
شرفی با بیان اقدامات هر ساله اداره فضای سبز یادآور شد: از آغاز اسفندماه تاکنون ۷ هزار مترمربع گل بهاری اعم از سینره، شب بو، بنفشه، کلم زینتی کاشته و ۴ سبد گل نیز در نواحی سه گانه احداث شده است.
به گفته وی به منظور ارتقای کیفی سیما و منظر شهری و همچنین فراهم سازی محیطی شاد و متنوع به دور از آلودگی های بصری، رنگ آمیزی، شست و شو، رفع خاموشی و تعمیر المان های پارکی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام می باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/uNOaD

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا