اجتماعیشهری، جامعه

حاکم شدن تفکر سیستمی، جلب رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است

اقتصاد جامعه؛شهردار منطقه ۴ در جلسه ارتباط تلفنی سامانه ۱۸۸۸ با شهروندان گفت: جلب رضایتمندی شهروندان و تلاش برای رفع مشکلات شهروندان نیاز به حاکم شدن یک تفکر سیستمی در بین مدیران و کارکنان شهرداری است.

“محمد محمددوست” با بیان این مطلب و با اشاره به نقش مهم سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ در بهبود عملکرد شهرداری تهران گفت: راه اندازی سامانه های مردمی ۱۸۸۸ و ۱۳۷ و به بلوغ رسیدن این ۲ سامانه مردمی در این سال ها توانسته است بسیاری از کاستی ها و مشکلاتی که گاهاً برخی از مدیران شهری از آن ها غافل شده اند را شناسایی و یادآوری کند.

او ضمن تاکید بر رسیدگی کیفی و سرعت در پاسخگویی به پیام های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گفت: تعداد پیام های ثبت شده توسط شهروندان در سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ در هشت ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۷ درصدی و در سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ کاهش ۱۵ درصدی داشته است و با در نظر گرفتن رویکرد فرآیند محور در پاسخگویی به پیام ها در سامانه ۱۸۸۸ رشد ۲۱ درصدی شاخص کیفیت رسیدگی و در سامانه ۱۳۷ رشد ۵/۳ درصدی شاخص رضایتمندی شهروندان و میانگین زمان پاسخگویی به پیام ها ۲۲ ساعت کاهش داشته است.همچنین همکاران ما چه در نواحی و چه در معاونت ها بر این باورند که باید به موضوع درخواست ها و مشکلات مردمی جدی تر پرداخته شود.

شهردار منطقه ۴ اضافه کرد: مستمراً عملکرد معاونت ها ، ادارات ونواحی به منظور اصلاح و بهبود روش ها رصد می شود.

محمددوست تصریح کرد: با توجه به تنوع و حجم موضوعاتی که شهروندان منطقه ۴ از مدیریت شهری مطالبه می کنند به روش های سنتی کارساز نیست و باید به دنبال یک تفکر سیستمی بود و هم اکنون نیز با این روش اتفاقات خوبی در این منطقه به عنوان وسیعترین و پرجمعیت ترین منطقه پایتخت رخ داده است.

شهردار منطقه ۴ خاطر نشان کرد: با تلاش و توجه مستمر و پیگیری کارکنان شاهد جلب رضایتمندی شهروندان و کاهش مشکلات مردمی به حداقل خواهیم بود.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/nQ6DU

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا