شهری، جامعه

حمایت از تولید و کارآفرینی؛ هدف اصلی مدیریت شهری

حمایت از تولید و کارآفرینی؛ هدف اصلی مدیریت شهری

جامعه اقتصادی ِدستیار ویژه شهردار تهران با اشاره به حمایت شهرداری از کارآفرینی و برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها اظهار کرد: هدف و جهت گیری مدیریت شهری در راستای حمایت از تولید و کارآفرینی است که شهرداری از گذشته تاکنون در حوزه اجتماعی، این مهم را دنبال کرده است.
به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران؛ حمیدرضا داوری در بازدید از بیستمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌هایی که در ادوار مختلف توسط شهرداری تهران برپا شده است؛ به نسبت گذشته استقبال‌ها در این دوره از نمایشگاه، قابل توجه بوده است.
وی افزود: شهرداری نیز برای حمایت از غرفه داران اقدامات خوبی انجام داده است‌؛از جمله اینکه اعتباری را برای کارکنان شهرداری جهت خرید از محصولات نمایشگاه در پایان سال و شب عید در نظر گرفته است .
داوری با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی در مدیریت جدید شهری که اعضای شورای شهرو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز آن را دنبال می‌کنند؛ زیست پذیر کردن شهر تهران خصوصا برای اقشار کم درآمد است ادامه داد: با توجه به ایجاد تحریم‌ها توسط دولت‌های استکباری، عمده مسائل اقتصادی و مشکلاتی که چند سالی است در کشور با آن روبرو می‌شویم از مسیر تحریم‌هاست. شهرتهران نیز به عنوان پایتخت از این جریان متاثر بود و از این جهت مدیریت شهری به واسطه مسئولیتی که برخود مفروض دانست، کمک به اقشارمردم مخصوصا دهک‌های یک تا پنج و کل شهر تهران را در اولویت قرار داد.
دستیار ویژه شهردار تهران همچنین با بیان اینکه زیست پذیرکردن شهر تهران از رویکردهای اصلی در مدیریت شهری است و شهردار تهران پروژه ای را جهت تقویت اقتصاد شهر و توسعه کارآفرینی تعریف کردند؛ تصریح کرد: از حدود ۸ ماه پیش برای تبیین این مسئله جلساتی را با حضور دکتر زاکانی برگزار کردیم. تقویت اقتصادی و زیست پذیر کردن و ارزان سازی شهرتهران از جمله حوزه‌هایی است که شهرداری می تواند در آنها ورود کند.
وی با بیان اینکه مسیر توانمندسازی خانواده‌ها در ایجاد اشتغال است؛ تصریح کرد : یکی از برنامه‌های اساسی که شهرداری تهران در حوزه اجتماعی دنبال می‌کند ایجاد شغل و توانمند سازی خانواده هاست؛ برنامه های مجموعه‌های شهرداری تهران، شورای شهر و شهردار تهران، شهرداران مناطق، معاونت اجتماعی، مدیریت و اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری تهران این است که از مسیر کارآفرینی، خانواده ها را توانمند کنیم تا بتوانند از پس مخارج زیادی که جامعه به آنها تحمیل کرده بر بیایند.
وی افزود: بسیج ظرفیت‌های شهرداری تهران برای رسیدن به این هدف، ارزان سازی و توانمندسازی اقتصاد خانواده است. در این مسیر برای جذب و شناسایی کارآفرینان، آموزش و مهارت افزایی آنها، تولید و کمک در تامین مواد اولیه و ایجاد فضا که به عرضه محصولات تا صادرات می رسد؛ حمایت ها صورت می پذیرد.
داوری با بیان اینکه مسیراشتغال و توانمندسازی‌های خانواده‌ها در مراکز توانمندسازی کوثرهم قابل مشاهده است؛ گفت: این چرخه، اکنون در مسیر مراکز توانمندسازی کوثر در حال اجراست.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/VpbTK

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا