اجتماعیشهری، جامعه

لزوم نگهداشت و حمایت مستمر از پروژه های محیط زیستی در کلانشهرها

جامعه اقتصادی ؛مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران تاکید کرد: هر آنچه در کلانشهرها در حوزه محیط زیست اتفاق می افتد، نیازمند نگهداشت و نگاه ویژه به پایش مستمر از آن پروژه است.

 

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی» در یازدهمین نشست کمیته محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهرهای تهران که به میزبانى شهردارى مشهد برگزار شد گفت: توسعه پایدار نگاه ویژه ای به انجام مطالعات محیط زیستی و بررسی گزارشات توجیهی در کلیه پروژه های مدیریت شهری دارد از این رو باید به سمتی پیش رویم که از تکرار تجارب و دوباره کاری و هزینه های مجدد در انجام پروژه ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به بهره برداری ۲ تصفیه خانه لوکال در شهر تهران اظهار داشت: در بحث مدیریت پایدار منابع آبی در شهر تهران، بهره برداری از این ۲ تصفیه خانه اتفاق بزرگ و خوبی بود، به دنبال توسعه این موضوع با مطالعات آب خام فضای سبز در دیگر نقاط هستیم .

حسینى به احصاء و مکان یابی تصفیه خانه های لوکال که در دستور کار قرار گرفته است اشاره کرد و یادآور شد: بى شک این پروژه ها میتواند کمک اساسی به تغذیه سفره های آب زیرزمینی و موضوعات آبخوان شهر تهران داشته باشد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین با اشاره به تدوین اساسنامه عوارض آلایندگی صنایع و مشاغل در شهر تهران برای اولین بار، گفت: به همت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران و با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، این دستور العمل به کلیه مناطق ابلاغ گردید و پیرو آن نقشه راههایی برای آنها تعیین شد که در آن هر منطقه موظف به شناسایی و کنترل منابع آلاینده می باشد.

حسینی همچنین با بیان موضوع مدیریت یکپارچه محیط زیست گفت: ضرورتا بایستی تعاملاتی مثبت بین محیط زیست های شهرداری های کلان شهرها و ادارات محیط زیست شهرستانها صورت پذیرد،چرا که حفاظت و صیانت از محیط زیست شهرمان به تنهایی امکان پذیر نیست و با مشارکت و همفکری میتوان پروژه های محیط زیستی را به نقطه پایانی و نهایی برسانیم.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران به بحث استفاده از اینترنت اشیاء و فناوریهای نوین در زمینه نگهداشت ،پایش و بهره برداری هوشمندانه در کلانشهرها اشاره و عنوان کرد: فضای این موضوعات و پروژه ها در کلان شهر ها ،فضای جدیدی است و امیدوارم بتوانیم با سایر کلانشهر ها تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم تا ضمن بهرمندی از تجارب موفق ، بهره برداری هوشمندانه و نگهداشت سرمایه های محیط زیستی را به صورت مستمر و با کیفیت مطلوب مدیریت کنیم.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/24CTo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا