اجتماعیشهری، جامعه

حناچی : فضاهای عمومی ثروت واقعی شهر است

حناچی : فضاهای عمومی ثروت واقعی شهر است

اقتصاد جامعه؛ : شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از میدانگاه هفت‌تیر و در جمع خبرنگاران بر ضرورت افزایش عرصه‌های عمومی شهر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه، پیروز حناچی شهردار تهران امشب در حاشیه مراسم بهره‌برداری از میدانگاه هفت‌تیر و در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه و برای بهره‌برداری از میدانگاه هفت‌تیر در میدان شهدای هفت‌تیر هستیم همان‌طور که می‌دانید قبلاً در این میدان یک بچینگ‌پلن مدت‌ها به تولید بتن برای مترو مشغول بود که برداشته شد و تلاش کردیم به‌جای آن برای افزایش کیفیت فضا و اضافه شدن به عرصه‌های عمومی شهر اقدام کنیم؛ در نتیجه میدانگاه هفت‌تیر به بهره‌برداری رسید که سعی داریم باز هم به کیفیت آن بیافزاییم.
او افزود: تلاش می‌شود از این نوع فضاهای عمومی که به اعتقاد من ثروت واقعی شهر است، بیشتر در شهر داشته باشیم؛ ان‌شاءالله به‌زودی خبرهای خوب بیشتری از این جنس خواهیم داشت.
حناچی به وعده‌اش درباره پروژه به‌سازی میدان امام خمینی (ره) نیز پرداخت؛ میدان امام خمینی (ره) ٣ دوره تاریخی قاجار، پهلوی و حاضر را به خود دیده و از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این میدان یکی از قدیمی‌ترین جاهای تهران است که در طرح جامع و تفصیلی تهران نیز برنامه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده بود؛ تلاش می‌کنیم خود را به آن برنامه‌ها نزدیک کنیم.
او درباره دیگر کارگاه‌هایی بچینگ مثل میدان هفت‌تیر نیز گفت: کارگاه‌هایی در سطح شهر که وجودشان ضرورتی نداشته باشد به حداقل خواهد رسید.
حناچی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درمورد تناقض آمارهای شهرداری و شورای‌شهر از آلودگی پایتخت توضیح داد: از سهم آلودگی در شهر تهران، ٨٠ درصد مستقیما به سوخت‌های فسیلی برمی‌گردد که از این مقدار ۴٠ درصد مربوط به خودروهای شخصی و حدودا ١٠ درصد نیز به موتورهای دوچرخ مربوط است. مرجع رسمی این اعداد شرکت کنترل کیفیت هوا است که آمار سال ٩٧ آن نیز منتشر شده است.
شهردار تهران در پایان هزینه پروژه میدانگاه هفت‌تیر را «حداقلی» و حدود ۴/۵ میلیارد عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/o7Zd9

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا