اجتماعیشهری، جامعه

دانش آموزان رزمندگان جبهه مبارزه با جهل و نادانی هستند

جامعه اقتصادی ؛عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دانش آموزان امروز همان رزمندگان سالهای دفاع مقدس هستند فقط جبهه نبرد تغییر کرده و این عزیزان باید در میدان نبرد با جهل و نادانی مبارزه کنند، سلاحشان قلم و کتابشان است، لباس رزمشان لباس فرم مدرسه شان و حفظ حجابشان است، فرماندهانشان نیز معلمان و مدیران مدرسه هستند و ما امیدواریم این عزیزان در این نبرد بزرگ پیروز و سربلند و مایه فخر جامعه باشند.

مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی با حضور احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردارمنطقه ۲٠، مدیران مجتمع آموزشی شهید غیوری حسینی نیا رئیس پلیس راهور منطقه۲٠ و مدیران شهری به همراه دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در مجتمع آموزشی دخترانه شهید غیوری در منطقه ۲۰ برگزار شد.

احمد صادقی در این مراسم ضمن اشاره به تلاقی آغاز سال تحصیلی با شروع هفته دفاع مقدس گفت: در سال ۱۳۵۹ دشمن بعثی در همین ایام به خاک مقدس ما هجوم آورد اما مردمان غیور و شجاع ما هشت سال جانانه جنگیدند و از خاک مقدس میهنمان دفاع کردند و سرانجام نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ما به دست دشمنان بیافتد و این یعنی پیروزی.

صادقی ادامه داد: امروز نیز شباهت هایی با آن دوران دارد؛ دانش آموزان همان رزمندگان هستند، مدرسه سنگرشان است و میدان مبارزه ، مبارزه با جهل است. همانطور که می دانید بزرگترین دشمن انسان جهل و نادانی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: آن روزها رزمندگان لباس رزم بر تن کردند گرچه خیلی ها هم بودند که از پشت همین نیمکت ها به میدان جهاد شتافتند و امروز شما لباس علم آموزی و حجاب بر تن دارید، آن روزها رزمندگان سلاح بر دست داشتند و امروز شما قلم و کتاب بر دست دارید، آن روز فرماندهان دستورات نظامی را صادر و رزمندگان را هدایت می کردند و امروز معلمان و مدیران مدرسه هستند که شما را هدایت می کنند، پس می بینید که شباهت های شرایط امروز ما با آن روزگاران کم نیست و جا دارد از معلمانی که عاشقانه زحمت می کشند و مانند شمع می سوزند تا شما عزیزان در این مبارزه پیروز شوید تشکر و قدردانی کنیم.

صادقی در ادامه افزود: عزیزان من در سخنان ائمه ما بسیار به علم آموزی سفارش و توصیه شده و علم آموزی آنچنان اهمیت دارد که حتی در احادیث ذکر شده که مرکب اهل علم از خون شهید بالاتر است .

وی افزود: اما دانش آموزان عزیز به یاد داشته باشید در این مبارزه شما باید به علم و فناوری روز مسلط و مجهز شوید پس یکی از وظایف شما و نیز دستگاه آموزشی ما آموزش و فراگیری تکنولوژی و فناوری های روز است. اگر در جنگ مجهز و مسلط به تکنولوژی نباشیم یعنی بهترین اسلحه را در اختیار نخواهیم داشت و درصد پیروزمان بسیار افت می کند.

صادقی با یاد آوری یاد و نام آیت الله غیوری بنیان گذار این مرکز آموزشی گفت: باید به خودمان ببالیم که چنین عالمان و بزرگانی وجود داشته اند که هدفشان ایجاد نهاد علم و دانش بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با یاد آوری شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: امام زمان(عج) امام حاضر و و زنده ما هستند و ما باید به امام زمان خود قول دهیم که در مبارزه علیه جهل و نادانی استوار هستیم و همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی که این مجتمع آموزشی مبترک به نام این شهیدان است نباید لحظه ای تردید در خود راه دهیم. جهل و نادانی هویت فکر و عقیده ما را از بین خواهد برد پس در این مبارزه باید ثابت قدم باشیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/1nD6x

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا