اجتماعیرفاه، کار، سلامت

دکتر دلشاد خبر داد؛ کسب رتبه نخست ترویج زایمان طبیعی توسط بیمارستان مریم در کشور

اقتصاد جامعه؛ رئیس بیمارستان و زایشگاه مریم: کاهش سزارین نخست زا افزایش تعداد زایمان های طبیعی افزایش زایمان های بدون درد شاخص‌هایی بود که بر اساس آن امتیاز دهی صورت پذیرفت که نهایتاً بیمارستان های برتر در این حوزه انتخاب شدند و ما نیز به عنوان یکی از این ۱۰ بیمارستان و تنها بیمارستان خصوصی کشور در زمینه ترویج زایمان طبیعی انتخاب و رتبه نخست را کسب کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه،  دکتر حسین دلشاد رئیس بیمارستان و زایشگاه مریم کرج در حاشیه همایش روز جهانی ماما که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد گفت: امروز در این همایش ۱۰ بیمارستان برتر در حوزه ترویج زایمان طبیعی در سطح کشور انتخاب شدند و ما نیز به عنوان یکی از این ۱۰ بیمارستان و تنها بیمارستان خصوصی کشور در زمینه ترویج زایمان طبیعی انتخاب و رتبه نخست را کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: زحمات پنج ساله پرسنل بیمارستان مریم موجب دریافت این مقام و در واقع پنج سال تلاش ماماها، پزشکان و متخصصان بیمارستان منجر به این انتخاب مبارک شد.

دلشاد با اشاره به شاخص‌های انتخاب در این همایش تصریح کرد: کاهش سزارین نخست زا افزایش تعداد زایمان های طبیعی افزایش زایمان های بدون درد شاخص‌هایی بود که بر اساس آن امتیاز دهی صورت پذیرفت که نهایتاً بیمارستان های برتر در این حوزه انتخاب شدند.

رئیس بیمارستان مریم تاکید کرد: بیمارستان مریم جزو معدود بیمارستان های مادر و کودک کشور و در واقع اولین بیمارستان مادر و کودک کشور است که آغاز به کار کرده است که به دلیل دارا بودن تجهیزات نگهداری نوزادان بدحال، icu، nice برای مادران پرخطر باعث شده از دیگر شهرهای همجوار و نیز دیگر استان های کشور که حتی بیمارانی که منتظر فرزندانی با ناهنجاری های خاص هستند به بیمارستان ما مراجعه نمایند؛ چرا که برخی از عمل های خاص جراحی اطفال توسط فوق تخصص های اطفال به طور ویژه و خاص در اینجا انجام می‌شود.

وی در رابطه با فرهنگ سازی توسط بیمارستان مریم گفت: ما جزو اولین بیمارستان‌هایی در کشور هستیم که کلاس‌های آموزش یوگای مادران، کلاس های آموزش زایمان فیزیولوژیک برای مادران، کلاس‌های آموزش همراهی پدران در کنار مادران برای زایمان، کلاس‌های آموزشی بی درد توسط متخصصان بیهوشی برای مادران را برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد:جهت خوشایندسازی بلوک زایمان اتاق ldr، اتاق زایمان فیزیولوژیک، حضور مامای همراه، ماساژ درمانی، آروماتراپی و انواع آوا درمانی را ایجاد کرده ایم.

رئیس بیمارستان و زایشگاه مریم در پایان به انجام زایمان بدون درد اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در این بیمارستان انجام زایمان اپی دورال است که یکی از پیشرفته ترین روش های زایمان بدون درد می باشد که به شکل ۲۴ ساعت توسط متخصصین بیهوشی به مادران ارائه می شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/U03Uk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا