اجتماعیرفاه، کار، سلامت

رئیس بهزیستی خبر داد: ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان

 

اقتصاد جامعه، رئیس سازمان بهزیستی کشور : بیش از ۱۰۳ هزار واحد مسکونی طی ۳۹ سال فعالیت بهزیستی به مددجویان این سازمان واگذار شده که ۷۰ هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید بوده و ۵۰ هزار واحد مسکونی دیگر در دست ساخت است.

به گزارش اقتصاد جامعه، وحید قبادی دانا در نشست انعقاد تفاهم نامه بهزیستی با جهاددانشگاهی در محل سازمان بهزیستی کشور، افزود: ۱۱۳هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی نیز پشت نوبت واگذاری مسکن قرار دارند.

وی به مراکز تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: بیشش از ۱۵ هزار واحد مهدکودک، ۲ هزار مرکز مشاوره و روانشناسی، بیش از یک هزار مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان، بیماران روان و معلولین ذهنی و نخاعی و حدود هزار و ۶۰۰ مرکز توانبخشی روزانه برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: یک میلیون و ۴۵۰هزار نفر دارای معلولیت های جسمی، حرکتی، ذهنی، نابینایی، ناشنوایی و روان مزمن تحت پوشش بهزیستی کشور قرار دارند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: همچنین یک میلیون و ۵۰ هزار نفر ماهانه از محل بودجه بهزیستی و درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مستمری دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: هدف بهزیستی پیشگیری از وقوع معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است و پس از آن در حوزه توانبخشی و حمایت و ایجاد اشتغال فعالیت دارد. هدف بهزیستی، بِه زیستنِ مردم و ایجاد شرایط بهینه برای زندگی مردم است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای ایجاد اشتغال برای گروه تحت پوشش بهزیستی می توان از تجربیات و برنامه های آموزشی جهاد دانشگاهی استفاده کرد که این موضوع در تفاهم نامه بهزیستی و جهاد دانشگاهی مندرج شده است. همچنین برای تبلیغ و تبیین نحوه بهتر زیستن و هشیار شدن مردم در برابر آسیب های اجتماعی نیاز به مجموعه های اطلاع رسانی است و در این زمینه می توان از ظرفیت های خبری جهاد دانشگاهی استفاده کرد.

قبادی دانا اضافه کرد: از گذشته همکاری بین بهزیستی و جهاددانشگاهی در زمینه مشاوره ژنتیک وجود داشته است و این همکاری ها براساس تفاهم نامه جدید نیز ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/kKdnM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا