اقتصادیتجارت

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت: هدف بنیاد، رشد اقتصادی و توزیع مناسب درآمد است

 
اقتصاد جامعه؛ عسکری آزاد: مدل های مختلف اشتغال با محور فردی و امور فرهنگی و اجتماعی مسائل را پیش می بریم و در اجرا با هر طرح اشتغال شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت روستائیان از شهرها بودیم و با توجه به مدل های اشتغال و اسناد بین المللی و مطالعات جهانی توانسته ایم خلاء مطالعاتی را جبران کرده و در اختیار سایر دستگاه ها نیز قرار دهیم.
به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه، محمود عسکری آزاد، رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر با بیان اینکه رشد اقتصادی و توزیع متناسب درآمد دو هدف بنیاد برکت در سطح کشور است، گفت: برای تحقق عدالت این رو هدف رو با هم پیگیری می کنیم و توزیع درآمد وضعیت مطلوبی ندارد و دهک اول و دهک دهم فاصله هشت برابری توزیع درآمد دارند و روستایی ها ۴۰ برابر درآمد پایین تری دارند.
وی با یادآوری اینکه ۲۶ درصد تولید ملی در روستاها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب اقدامات زیرساختی زیادی انجام دادیم اما از آنجا که اشتغال محدود به دامداری و کشاورزی و دامپروری است مهاجرت اتفاق می افتد و جمعیت روستایی رشد منفی یک و هفت دهم دارد.
رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت خاطر نشان کرد: باید در روستاها زمینه اشتغال را توسعه دهیم و این مهم با وام و توصیه حل نمی شود و ما در بنیاد برکت مطالعاتی در روستاها و بر ۵ سرمایه انسانی و اجتماعی همچنین طبیعت، امکانات فیزیکی و سرمایه مالی انجام دادیم و با تلفیق آنها را به سمت اشتغال سوق دادیم و طرح آسمان را برای اشتغال با ظرفیت گروه‌های محلی برای توسعه روستا اجرا کردیم.
عسکری آزاد در ادامه به طرح سهام که به اشتغال با محور دامپروری است اشاره و بیان کرد: در این طرح نهاده‌های دامی را برای روستائیان تامین کردیم و در مرحله نخست ۱۰۰۰ خانواده را در این طرح دخیل کردیم که در گذشته دامپرور بودند و در ادامه امکانات کشتارگاه و بسته بندی را در اختیار روستائیان قرار دادیم و این طرح تا کنون در این مسیر ۶ هزار روستا تحت پوشش این طرح است و کارهای عملیاتی سال ۹۷ در ۳ هزار روستا این طرح اجرا شد.
وی ادامه داد: با هماهنگی استانداری ها در هر شهرستانی کمیته اشتغال ایجاد کردیم و در هر روستا کارگروه توسعه اشتغال ایجاد کردیم و تسهیلگران ما در کنار دهیار و رئیس شورای روستا و امام جمعه آموزش های لازم را به مردم ارائه دادیم تا با مفاهیم طرح‌ها آشنا شده و بتوانند در جریان اشتغال موفق عمل کنند و از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت اظهار کرد: ظرفیت اجرای ۱۰۰ طرح را در روستاها برای ایجاد اشتغال داریم و می توانیم با اجرای طرح های اشتغال ظرف ۱۰ سال مشکل اشتغال روستائیان را با مدل توسعه اشتغال روستائیان برطرف کنیم.
عسکری آزاد به توسعه اشتغال روستایی پرداخت و ادامه داد: مدل های مختلف اشتغال با محور فردی و امور فرهنگی و اجتماعی مسائل را پیش می بریم و در اجرا با هر طرح اشتغال شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت روستائیان از شهرها بودیم.
وی با یادآوری اینکه در مدل های اشتغال به اسناد بین المللی و مطالعات جهانی نیز توجه کردیم، گفت: خلاء مطالعاتی را جبران کرده و در اختیار سایر دستگاه ها نیز قرار می دهیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/ihTC5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا