اقتصادیصنعت، معدن، تجارت

رهبری صنعت فولاد با بهره از هوش مصنوعی

جامعه اقتصادی ؛ صنعت فولاد می‌تواند با بهره‌مندی از فناوری‌های هوش مصنوعی، همه صنایع سنگین را در بهبود پایداری و رقابت در بازار رهبری کند و رویکردی مبتنی بر اکتشاف و بهره‌برداری را رقم بزند به طوری که سودآوری در این صنعت را افزایش چشمگیری خواهد داد.

به گزارش  جامعه اقتصادی ؛ نخستین سمپوزیوم انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد با رویکرد هوش مصنوعی با بررسی چالش‌ها، راه‌حل‌ها و فرصت‌ها در صنعت فولاد کشور و سودآوری ۴۵ درصدی در این صنعت برگزار شد.

این سمپوزیوم با همکاری فولاد نرخ و به مدیر عاملی نوید یاراحمدی ، نوآوری و تسریع در توسعه راه‌حل‌هایی از طریق هوش مصنوعی در صنعت فولاد با حضور کارشناسان و صنعتگران در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

این سمپوزیوم به بخش‌های مختلف صنعت فولاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی پرداخت؛ هوش مصنوعی منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید در این صنعت و افزایش راندمان تولید می‌شود.

صنعت فولاد کشور با بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی درصدد است تا بر پیشبرد مرز‌های فناوری هوش مصنوعی و کاربرد‌های آن در صنعت فولاد بپردازد.

صنعت فولاد می‌تواند با بهره‌مندی از فناوری‌های هوش مصنوعی، همه صنایع سنگین را در بهبود پایداری و رقابت در بازار رهبری کند و رویکردی مبتنی بر اکتشاف و بهره‌برداری را رقم بزند.

در این همایش کارگاه‌های تخصصی با حضور متخصصان و صنعتگران برگزار می‌شود که در آن به مزایای استفاده از هوش مصنوعی در صنایع فولاد پرداخته شد، با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید می‌توان بسیاری از فرآیند‌ها را از راه دور کنترل کرده و به روش صنعتی‌سازی مدرن فولاد کمک کرد ضمن اینکه سودآوری در این صنعت را تا ۴۵ درصد افزایش داد.
صادق خانی علی اکبری درباره استفاده از هوش مصنوعی در اقتصاد گفت: فناوری و هوش مصنوعی باید اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و آنرا متحول کند و اگر تاثیرات مثبتی بگذارد قطعا اثرات آن در سفره مردم مشخص شود؛ انتظار مقام معظم رهبری از جامعه دانشگاهی و نخبگان و پژوهشگران آن است که جمهوری اسلامی ایران بین ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در جهان باشد تا مشکلات کشور حل شود.
وی افزود: هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال و‌ موضوعات فناورانه اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده است؛ تا سال ۲۰۳۰ هوش مصنوعی ۲۶ هزار میلیارد دلار گردش مالی خواهد داشت. ارزش اقتصادی هوش مصنوعی تا آن زمان در ایران ۱۲۰۰ میلیارد دلار است؛ در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۵ درصدی هوش مصنوعی پیش بینی شده است.
همچنین حجت الاسلام سید مهدی حسین زاده رییس بنیاد قرآن ایران هم در این مراسم گفت: طرحی با عنوان تربیت مدیران حکمران قرآن و نشست های متعددی در حوزه هوش مصنوعی در بنیاد قرآن وجود دارد که تلاش می کنیم برای ارتقا تربیت مدیران بر اساس منویات کلام الله مجید اقدامات موثری انجام دهیم.
وی تصریح کرد: هوش مصنوعی آینده پژوهشی است که می تواند ابزارهای موثر برای کمک به انسان را تولید کند؛ هوش مصنوعی فرصت است نه تهدید؛ هوش مصنوعی اقتصاد است نه اختلاس و می تواند انسان را راهبری کند نه راهزنی؛ باید هوش مصنوعی را به عنوان فناوری برتر آنرا در خدمت بشر آورد.
سید مجید حلاج زاده رییس مرکز مشاوره مرکز ایرانیان خارج از کشور هم در این مراسم اظهار داشت: ما در ۶۳ کشور جهان دفتر داریم که فرصت خوبی برای صنعت فولاد است؛ با اینکه نباید به نفت تکیه است ولی من معتقدم که باید به فولاد تکیه کرد.
وی گفت: در یکی از کشورها و خارج از پول دولت قرار است بانک ایرانیان را تاسیس کنیم؛ همچنین قرار است طبق مذاکراتی که با اقای تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب داشتیم قرار شده که زمینی را برای تاسیس نمایشگاه دائمی فولاد در اختیار داشته باشیم که این کار می تواند در توسعه این صنعت تاثیر بالایی داشته باشد

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/9hLMm

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا